شناسهٔ خبر: 67567810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

انتهای موج چهارم نزول طلا کجاست؟ انتهای موج چهارم نزول طلا کجاست؟

معامله‌گران می‌گویند بعد از ریزش سنگین روز شنبه، قیمت دلار و سکه در روز یکشنبه روند آرامی را سپری کرد. به عقیده آن‌ها تب بازار به خاطر پیروزی پزشکیان فعلا خوابیده تا خبرهای جدید از برنامه‌هایش به بازار مخابره شود. در بازار سهام هم شاخص کل با اینکه سبز بود اما خبری از صف خرید روز شنبه نبود و این

صاحب‌خبر -

معامله‌گران می‌گویند بعد از ریزش سنگین روز شنبه، قیمت دلار و سکه در روز یکشنبه روند آرامی را سپری کرد. به عقیده آن‌ها تب بازار به خاطر پیروزی پزشکیان فعلا خوابیده تا خبرهای جدید از برنامه‌هایش به بازار مخابره شود. در بازار سهام هم شاخص کل با اینکه سبز بود اما خبری از صف خرید روز شنبه نبود و این بازار هم متعادل‌تر شد. در مجموع در بازار یکشنبه قیمت دلار، درهم و طلای آبشده بالاتر از نرخ روز شنبه بسته شدند اما سکه و قیمت تتر به زیر نرخ ابتدایی هفته رفتند.

قیمت دلار هرات شنبه‌ را در 59 هزار و 150 تومان شروع کرد و با نرخ بازگشایی درهم که گپ مثبت داشت، صعودی شد و تا 59 هزار و 850 تومان بالا رفت. در ادامه قیمت دلار هرات نتوانست از این مرز مقاومتی رد شود و در 59 هزار و 650 تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت دلار در تهران متنوع شد و تقریبا می‌شود گفت سه نرخی شده یعنی در هر کانال یک نرخ دارد. اولین نرخ، قیمت خرید دلار در بازار است که در کانال 58 هزار تومان قرار دارد. نرخ دوم و سوم، قیمت فروش دلار است. اینگونه که حجم بالا را در کانال 59 هزار تومان و در حوالی 59 هزار و 700 تومان می‌فروشند و حجم پایین را در کانال 60 هزار تومان معامله می‌کنند.

قیمت درهم با گپ مثبت در 16 هزار و 280 تومان آغاز به کار کرد و با افزایش در نیمه اول تا 16 هزار و 330 تومان بالا رفت. در ادامه قیمت درهم از این مرز عقب نشست و در 16 هزار و 290 تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت سکه اما بر خلاف سایر بازارها کاهشی بود و با افت 150 هزار تومانی در 41 میلیون و 150 هزار تومان بسته شد. حباب سکه به خاطر افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت سکه، با کاهش به 18 درصد رسید که از اول خرداد کمترین بوده.

قیمت طلای آبشده با افزایش تقریبا 50 هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ روز شنبه در 14 میلیون و 895 هزار تومان به کار خودش پایان داد. حباب طلای آبشده طی این دو روز منفی شده و به عقیده گروهی از معامله‌گران این سیگنالی هست برای بازار. این دسته در معاملات روز یکشنبه شروع به تبلیغ فروش سکه و خرید طلای آبشده کردند. یعنی از نگاه این دسته تبدیل سکه به طلای آبشده سود بیشتری خواهد داد. البته گروهی هم هستند که می‌گویند در شرایط فعلی، بازار در رکودیست و خرید نمی‌کنند. آن‌ها می‌گویند تا قیمت بالای کانال 15 میلیون تثبیت نداده دست به خرید نزنید.

به عقیده تحلیلگران تکنیکال قیمت طلای آبشده در روز شنبه سومین موج کاهش خودش را تکمیل کرده، اگر بخواهد موج چهارم را هم بزند می‌تواند تا حوالی حمایت 14 میلیون و 600 هزارتومان بریزد. از نگاه فنی 14 میلیون و 600 هزار تومان نقطه مهمی برای بازار است و می‌شود گفت فعلا کف بازار آنجاست. البته گروهی هم با توجه به قیمت انس طلای جهانی معتقدند که این بازار تا انتهای هفته بر مدار افزایش است و از کاهش قیمت طلای آبشده جلوگیری می‌کند.

نکته جالب بازار طلا هم صحبت‌های رئیس اتحادیه طلا و جواهر بود. نادر بذرافشان گفته با توجه به بورس جهانی و قیمت جهانی طلا، فعلا کاهش قیمت دیگری نداریم و مردم منتظر کاهش قیمت به علت روی کار آمدن دولت جدید نباشند. این هم سیگنال افزایشی برای بازار محسوب شد.

منبع: ecoiran-66929

نظر شما