شناسهٔ خبر: 6756767 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

متن پیام رئیس جمهور به سی و دومین اجلاس مدیران آموزش و پرورش

اجلاس فرصت مغتنمی برای چاره اندیشی مشکلات تعلیم و تربیت است

خبرگزاری پانا: رئیس جمهور گفت: این اجلاس فرصتی مغتنم برای این است تا بتوانیم راه چاره ای برای مشکلات تعلیم وتربیت بیاندیشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پانا؛ خلاصه پیام رئیس جمهور به سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش به دین شرح است بدین شرح است:

سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش فرصتی مغتنم برای این است تا برای حل مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت بیاندیشیم. بر اساس اصل 43 قانون اساسی آموزش و پرورش یک نیاز اساسی است و دولت موظف است تا شرایط آموزش و پرورش را برای همه تامین کند.

آموزش و پرورش علاوه بر نهادهای فرهنگی مانند دین، خانواده ، رسانه باید شرایط اصلاح جامعه را و زیست نسل آینده را رقم بزند تحول نظام آموزش  و پرورش از ضروریات است و باید رفتارهای بهنجار اجتماعی را علاوه بر دانش ، تدین ، شجاعت و غیره در دانش آموزان نهادینه کند. یکی از مهمترین مسائلی که باید امروز مدنظر قرار بگیرد انسجام اجتماعی است که لازمه آن توسعه آگاهی ، اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی ، احساس مسئولیت و ... است.

در آموزش و پرورش امروز باید سعی شود تا از نفوذ فرهنگی بیگانگان جلوگیری شود با توجه به اینکه از برکت آموزش و پرورش در دنیای پرشتاب امروز که حد و مرزهای جغرافیایی را در نوردیده روسای آموزش و پرورش وظیفه حراست و تامین انسجام اجتماعی را دارند و باید هویت فرهنگی و پیوند ملت که نیازمند ممارست و تربیت در مدرسه است .

لازم است تا از نمادهای ملی ، مذهبی مانند پرچم ، خط رسمی که میراث فرهنگی کشور است در آموزش و پرورش حراست شود. معلم ، مدرسه ، خانواده باید رابطه ای مبتنی برکرامت داشته باشند و از این موضوع احساس افتخار کنند.

لازم است تا شکاف های بومی و مذهبی در قالب انسجام اجتماعی و تعمیق نمایه های فرهنگی برای دانش اموزان مورد توجه قرار گیرد همچنین برای هر دانش آموز یک مهارت باید مورد نظر باشد تا دانش آموزان در پایان تحصیل با یک مهارت آشنا شوند .

امیدواریم همانطور که در سیاست خارجی با الطاف خداوند و راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری دربرابر زیاده خواهی های جهانی توانستیم با استقامت پیروز شویم امیدواریم مدیران تلاشگر آموزش و پرورش نیزدر زمینه فرهنگی بتوانند نقش آفرینی کنند.