شناسهٔ خبر: 67567302 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد

پایش مستمر کیفیت و بهداشت آب در ۹۵۴ آزمایشگاه کشور

مدیرعامل شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور گفت: تعداد آزمایشگاه‌های آب در سال ۱۳۷۴ که شروع فعالیت شرکت‌های آب‌وفاضلاب بوده است از ۳۱ واحد طی ۲۸ سال به ۹۵۴ واحد رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت نیرو، هاشم امینی با بیان این‌که تعداد آزمایشگاه‌های آب در سال ۱۳۷۴ که شروع فعالیت شرکت‌های آب‌وفاضلاب بوده است از ۳۱ واحد طی ۲۸ سال به ۹۵۴ واحد رسیده است، اظهار کرد: شبکه آزمایشگاه‌های آب یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین شبکه‌های آزمایشگاهی کشور است که علاوه‌بر توسعه سخت‌افزاری، توجه بسیار خوبی به مقوله انجام آزمون‌ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی ایزو ۱۷۰۲۵ کرده است و نتایج آزمون‌های انجام شده در این آزمایشگاه‌ها از دقت و صحت بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم آب قابلیت شرب داشته باشد باید ویژگی‌هایش با استانداردهای فیزیکی و شیمیایی و میکروبی مقایسه شود تا اطمینان حاصل شود خطری از این بابت سلامت مصرف‌کننده را تهدید نمی‌کند، افزود: در حال حاضر ۱۳۴ آزمایشگاه اصول استاندارد ۱۷۰۲۵ را پیاده‌سازی کرده‌اند و ۵ آزمایشگاه نیز از مرکز ملیتائید صلاحیت ایران گواهی دریافت کرده‌اند و تا پایان سال نیز اکثر آزمایشگاه‌های مرکزی شرکت‌های آب‌وفاضلاب گواهی‌نامه از مؤسسه ملی استاندارد دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور با بیان این‌که آزمایشگاه‌های آب از بخش‌های مختلفی همچون آزمایشگاه‌های باکتریولوژی بیولوژی، فیزیکی و شیمیایی معمول ریزآلاینده آلی و معدنی تشکیل شده است، گفت: شناسایی و تعیین مقدار عامل‌های فیریکی و شیمیایی و باکتریولوژی آب از طریق آزمایشگاه‌های آب انجام می‌شود.

به گفته امینی ۱۵۸۷ کارشناس در آزمایشگاه‌های آب‌وفاضلاب در رشته‌های میکروبیولوژی، بیولوژی و شیمی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال خدمت هستند.

نظر شما