شناسهٔ خبر: 67567219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاونت غذا و دارو اراک: پزشکان از تجویز خارج از فهرست دارویی خودداری کنند

اراک - ایرنا - مدیر اداره نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک به پزشکان توصیه کرد که از تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی کشور پرهیز کنند، و موجب سرگردانی بیماران نشوند.

صاحب‌خبر -

دکتر «آزاده ناظری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: فهرست رسمی دارویی کشور شامل داروهایی است که اثربخشی آن‌ها طی مراحل علمی دقیق در کمیته‌های تخصصی و بر اساس مستندات خارجی و داخلی به اثبات رسیده و پاسخگوی نیازهای دارو درمانی اغلب بیماران کشور است و بر همین اساس، نظام تامین و تدارک دارو در کشور، بر این اقلام دارویی متمرکز است.

وی بیان کرد: پزشکان تا زمانیکه امکان استفاده از داروهای تایید شده در فهرست رسمی دارویی ایران وجود دارد، داروهای خارج از فهرست که مشمول طی‌شدن روند تأیید و واردات نیست را تجویز نکنند.

مدیر اداره نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک ادامه داد: براساس قانون، تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی ایران، تخلف محسوب می‌شود و انتظار می‌رود که پزشکان مقید به انتخاب دارو از فهرست رسمی دارویی ایران باشند؛ مگر در موارد خاص که هیچ‌کدام از داروهای موجود در فهرست پاسخگوی نیاز درمانی بیمار نباشد و اثربخشی دارو در اندیکاسیون مورد تقاضا برای آن بیمار دارای شواهد محکم باشد.

۱۸۰ داروخانه در استان مرکزی فعالیت دارند که از این تعداد ۱۴۰ داروخانه در بخش دولتی و بقیه در بخش خصوصی هستند.

نظر شما