شناسهٔ خبر: 67566783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت وگو با مهر مطرح شد؛

اجرای طرح قرآنی «مسطورا» طی دهه اول محرم در مرکزی

اراک- رییس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: طرح «مسطورا» در این استان بومی سازی و دهه اول محرم در قالب کار ویژه اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد رفیعی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از اجرای طرح قرآنی «مسطورا» در مساجد، حسینیه‌ها و تکیه‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) در استان مرکزی خبر داد و افزود: اجرای این طرح ویژه، طی دهه اول محرم الحرام در دستورکار قرار گرفت

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «طرح‌های خوب نباید در میانه راه متوقف شوند»، بیان کرد: طرح مسطورا از جمله طرح‌های موفق است و نباید مورد غفلت قرار گیرد، از این رو بر اساس فرمایش معظم رهبری، این طرح در استان، بومی سازی و در قالب کار ویژه اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام رفیعی در تشریح چگونگی اجرای طرح مسطورا در این استان، بیان کرد: آیات قرآنی این طرح هر شب در قالب بنر در ورودی مساجد، حسینیه‌ها و تکایای منتخب نصب و در معرض دید عزاداران حسینی قرار می‌گیرد و پس از آن آیه توسط یکی از قاریان برتر استان تلاوت و به صورت مفصل در مورد آن توضیحات لازم ارائه می‌شود.

وی گفت: برگزاری مسابقه یکی از عواملی است که زمینه اشتیاق مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را به آموختن افزایش می‌دهد و از این رو، مسابقه پیامکی از آیات ویژه حاضران برگزار خواهد شد.

اجرای طرح قرآنی «مسطورا» طی دهه اول محرم در مرکزی

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به نقش صدا و سیما در تبیین مفاهیم قرآنی در جامعه گفت: آیات منتخب در قالب کلیپ، قرائت و تفسیر تهیه در اختیار تلویزیون، رادیو و رادیو نوا قرار گرفته است، همچنین مسابقه‌ای ویژه مخاطبان در نظر گرفته شده است که افراد می‌توانند پاسخ صحیح را ارسال کنند.

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه دارد: انتظار است هم استانی‌ها عدد یک را به سامانه ۳۰۰۰۱۹۲۴ ارسال کرده و با ثبت‌نام به این پویش قرآنی بپیوندند و از جوایز مادی و معنوی بهره‌مند شوند.

وی گفت: اجرای طرح مسطورا با محوریت آیات قرآنی همزمان با ماه محرم و صفر با هدف تبدیل آیه‌های قرآن به گفتمان رایج میان مردم در این استان هدفگذاری شده است.

وی در پایان محور طرح قرآنی یادشده را «مقاومت و پیشرفت» عنوان کرد و گفت: این طرح در بیش از ۵۰ هیئت شاخص استان مرکزی در حال برگزاری است که از این تعداد ۲۷ مکان به اراک اختصاص دارد.

حجت الاسلام رفیعی گفت: همچنین فعالان و چهره‌های قرآنی امسال اقدامی را صورت دادند تا در ماه رمضان حال و هوای کشور قرآنی‌تر شود و طرح «زندگی با آیه‌ها» حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان بود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ۳۰ فراز قرآنی مورد حفظ عمومی قرار گرفت، افزود: با اجرای طرح مسطورا در مجموع سه سال، ۱۵۰ فراز قرآن مورد دقت، تدبر، حفظ قرار خواهد گرفت تا در نهایت تبدیل به یک گفتمان در جامعه شود.

نظر شما