شناسهٔ خبر: 67566447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس هیأت‌های مذهبی گلستان خبرداد؛

اجرای ۴۰۰ برنامه در دهه نخست محرم توسط هیات‎های مذهبی گلستان

گرگان-رییس هیأت‌های مذهبی استان گلستان گفت: امسال بیش از ۴۰۰ برنامه در دهه نخست محرم توسط هیات های مذهبی در استان اجرایی می شود.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی عبدالصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه محرم و صفر برنامه‌های مختلفی در دستور کار هیأت‌های مذهبی قرار دارد که پیش بینی می‌شود در ایام دهه نخست محرم بیش از ۴۰۰ برنامه در استان اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در استان هزار و ۶۰۰ هیأت مشغول فعالیت هستند، افزود: امسال ۳۰ هیأت شاخص در استان برنامه کشوری اجرا خواهند کرد.

حضور گلستانی‌های در حسینیه معلی

رئیس هیأت‌های مذهبی استان گلستان گفت: امشب ساعت ۲۲:۳۰ هیأت رامیان با حضور در مراسم حسینیه معلی که از شبکه یک سیما پخش می‌شود آئین سینه زنی کمر به کمر را اجرا خواهند کرد.

وی از حضور گروه سرود فرزندان نور بندرگز و هیأت خان ببین در حسینیه معلی خبر داد و افزود: حضور در برنامه ملی فرصتی است تا این هیأت‌ها آداب و سنن شهر خود را برای تمام مردم به نمایش بگذارند.

عبدالصالحی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد هیأت‌های مذهبی در گلستان مختص بانوان است، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی در بخش بانوان فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهند که بسیار مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: همایش احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی و تاسوعای حسینی از ویژه برنامه‌هایی است که در ایام دهه نخست ماه محرم به صورت ویژه از سوی هیأت‌های مذهبی استان اجرا می‌شود.

نظر شما