شناسهٔ خبر: 67566435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

در سه ماه ابتدایی امسال؛

تعمیر ۷۱ دستگاه پل در قالب قراردادهای جاری در خراسان رضوی انجام شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تعمیر ۷۱ دستگاه پل از پل‌های استان در سه ماه ابتدایی امسال در قالب قراردادهای جاری و ابلاغ به شهرستان‌ها انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، علیرضا خجسته اظهار کرد: از ابتدای امسال پنج قرارداد برای تهیه باکس پروژه‌های آبقد، درنگ آباد، هلالی، شیخکانلو و سطح استان با مجموع مبلغ ۵۹ میلیارد ریال منعقد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای تعمیر اساسی پل‌های محورهای مشهد به گناباد و مشهد به سبزوار در قالب دو قرارداد با مجموع ۲۲۶ میلیارد ریال منعقد شده است.

وی عنوان کرد: برای تعمیر پل فلزی دو دهانه ۴۰ متر در محور قدیم سبزوار به کاشمر که در سیلاب‌های اردیبهشت‌ماه آسیب جدی دید در سه ماه گذشته اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال هزینه شد.

خجسته با بیان اینکه برای اجرای درز انبساط با آسفالت پلیمری در پل‌های بزرگ سطح استان قرارداد ۳۷ میلیاردریالی منعقد شده افزود: برای مطالعات احداث پل‌های آبقد، هلالی، درنگ آباد و تعریض پل دولت آباد نیشابور قرارداد خرید خدمات مشاور با مهندسین مشاور منعقد و همچنین قراردادهای تهیه قطعات بتُنی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال، تکمیل دیوار محور زشک با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال، اجرای زیرگذر عابر پیاده روستای شیخکانلو در محور چناران به قوچان به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال پیگیری صورت گرفته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی اذعان کرد: از زمان برآورد خسارات وارده سیل به ابنیه فنی راه‌ها که در اردیبهشت گذشته اتفاق افتاد، برای اخذ اعتبار در جهت رفع خسارت‌های به وجود آمده اخیراً اعتباری از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ادارۀ کل ابلاغ گردیده که نقاط مهم و حساس در برنامه تعمیر و مرمت قرار گیرد.

نظر شما