شناسهٔ خبر: 67566434 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۱۸ تیر ۱۴۰۳؛ از دیدار خاتمی با پزشکیان تا روند چشمگیر کاهش قیمت‌ها در بازار طلا

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ظریف: از الان  آتش حمله را تهیه کرده‌اند
ظریف در جلسۀ فعالان ستاد پزشکیان گفت که گروهی از الان آتش تهیه را آغاز کرده‌اند و قرار است ادامه دهند، هیچ کدام ما قرار نیست خانه برویم. وی افزود: قرار نیست اجازه بدهیم این حضور شیرین مردم را گروهی با ناامیدی تلخ کنند. اجازه ندهیم بار دیگر ما را ناامید کنند. 

چمران: اینکه ۱۵۰ هزار نفر بگویند زاکانی تغییر کند، دلیلی بر تغییر نیست
چمران در واکنش به کارزار برکناری شهردار تهران گفت: شهردار را شورای شهر تهران تعیین می‌کند. از این کارزار‌ها زیاد هستند. ۵۲ هزار نفر یا ۱۵۰ هزار نفر امضا بکنند این دلیلی بر تغییر نیست⁩. 

رهبر انقلاب: رئیسی اهل تعامل بود
رهبر معظم انقلاب گفتند: رئیسی از اختلافات، اوقاتش تلخ می‌شد، اما با همه مدارا می‌کرد. در یک مورد هم که اختلافی جدی وجود داشت و ممکن بود دعوای بزرگی در کشور راه بیفتد، به ایشان گفتم مطلقا عکس‌العمل نشان ندهد؛ برایش سخت بود، اما عکس‌العملی نشان نداد و مدارا کرد. 

روند چشمگیر کاهش قیمت‌ها
بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران  درباره تأثیر اخبار انتخابات بر روند قیمت طلا بیان کرد: با رئیس جمهوری که تعیین شد، کاهش قیمت را داشتیم و این یک نشانه است. این مسائل سیاسی در داخل بر روی قیمت طلا اثر گذاشت؛ اما اگر بخواهیم علمی نگاه کنیم، افزایش قیمت جهانی و کاهش ارز در داخل، نوسان افزایشی و کاهشی طبیعی بود. با توجه به بورس جهانی و قیمت جهانی طلا، فعلا کاهش قیمت دیگری نداریم. مردم منتظر کاهش قیمت به علت روی کار آمدن دولت جدید نباشند. 

محسن برهانی بازداشت شد
محسن برهانی، وکیل و استاد دانشگاه بازداشت شد. این خبر را رضاسلطانی وکیل دادگستری اعلام کرد. 

دیدار خاتمی با پزشکیان
در پی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران از سوی ملت ایران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی با وی دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار رئیس دولت اصلاحات ضمن تبریک به پزشکیان به خاطر کسب رأی مردم، توفیق وی در مسئولیت سنگین و دشوار ریاست جمهوری را از خداوند مسألت کرد. 

شنیده شدن صدای انفجار در چابهار
باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما به نقل از منبع آگاه اعلام کرد: صدای شنیده شده در ساحل چابهار ناشی از تمرین رزمی شبانه نیروی دریایی سپاه بوده است. 

توضیحات ارتش درباره بروز سانحه برای ناو سهند

روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس اعلام کرد: ناو سهند در حال تعمیر در اسکله به خاطر نفوذ آب به مخازن، تعادلش را از دست داده که خوشبختانه به علت محدودیت عمق ساحل، بازگشت ناو به حالت تعادل به سرعت در حال انجام است.

یاسر جبرائیلی: تحلیل قومیتی از نتیجه انتخابات، خطا و دور از واقعیت است 

 سید یاسر جبرائیلی نوشت: «تحلیل قومیتی از نتیجه انتخابات هم خطا و دور از واقعیت است، هم ممکن است گسل‌هایی را که احتمال فعال شدنش در جریان انتخابات می‌رفت، در پساانتخابات فعال کند. دکتر پزشکیان با ۱۶.۳ میلیون رای رئیس جمهور شده است، نه ۲.۷ میلیون!»

حمله نماینده قم به شورای نگهبان

منان رئیسی، نماینده قم به شورای نگهبان حمله کرد و گفت که نتیجه به دست آمده را بیش و پیش از همه، نتیجه اشتباه عجیب این دوستان در چینش سیاسی نامزدها می‌دانم.

کنایه جلیل محبی، چهره نزدیک به قالیباف به جلیلی

جلیل محبی، چهره نزدیک به قالیباف نوشت: «روز تایید صلاحیت‌ها تفالی به قرآن کریم زدم برای رییس جمهور آینده. این آیه شریفه آمد: وَاخْفِضْ جَنَاحَکَ لِمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ. آقای پزشکیان هیچ نکرد مگر این که فروتن بود با مردم. در جبهه مردم بود. حال شما چه گفتید: من برای همه زندگی شما برنامه دارم…»

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما