شناسهٔ خبر: 67566409 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدیقی: نسل جدیدی وارد مدیریت ووشو شده‌اند/ دغدغه مهم ما بهبود زیرساخت‌ها است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ووشو با بیان اینکه نسل جدیدی وارد عرصه مدیریت هیات‌های استانی شده‌اند، گفت: دغدغه مهم ما بهبود زیرساخت‌های ووشو است.

صاحب‌خبر -

امیر صدیقی که اخیرا برای دومین بار به‌عنوان رئیس فدراسیون ووشو انتخاب شد در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: رای قاطعی که مجمع به من داد، مسئولیتم را سنگین‌تر کرد و امیدوارم در کنار هم بتوانیم مسیر توسعه و پیشرفت فدراسیون را ادامه بدهیم.

وی افزود: در چهار سال گذشته موفقیت و دستاوردهای خوبی در میادین مختلف داشتیم که موجب شادی مردم شد. ابتدا امیدوارم بتوانیم این مسیر را در چهار سال دوم ادامه دهیم. یکی از مهمترین رویدادها که روزشمار آن آغاز شده، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ژاپن است که می‌خواهیم در آن بهترین باشیم.

رئیس فدراسیون ووشو، بیان کرد: علاوه بر سال شلوغی که از لحاظ مسابقات و اردوهای آماده‌سازی داریم، یکی از مهمترین دغدغه‌های من، بهبود زیر ساخت‌های ووشو است. این مجموعه با قهرمانانی که دارد، شایسته شرایط بهتری است.

صدیقی گفت: امیدوارم بتوانیم با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، شرایط آکادمی ووشو را بهبود ببخشیم. یکی از مهمترین موارد در زیر ساخت‌ها، تهیه فرش تالو است و همچنین باید تلاش کنیم فضای آکادمی ووشو را گسترش دهیم.

وی بیان کرد: اکنون اردوی رده‌سنی بزرگسالان ووشو در حال برگزاری است و نزدیک به ۶۰ نفر در اردو هستند. به این تعداد، تیم‌های نوجوانان، جوانان و تیم ملی کوراش را هم باید اضافه کرد. امسال اردوها همزمان است و اولویت ما روی بهبود زیرساخت‌ها خواهد بود.

صدیقی: نسل جدیدی وارد مدیریت ووشو شده‌اند/ دغدغه مهم ما بهبود زیرساخت‌ها است

صدیقی ادامه داد: همچنین باید به هیات‌های استانی کمک کنیم تا برای بهبود و گسترش خانه‌های ووشو که در اختیار آنان قرار گرفته، اقدام کنند. اکنون ووشو رشد یافته و علاقه‌مندان زیادی دارد و به همین دلیل زیرساخت‌های مناسبی می‌خواهد.

وی در خصوص انتقاداتی که از مدیران ووشو در فضای مجازی می‌شود، گفت: کار کردن با همه اقشار و گروه‌ها، از برنامه‌های فدراسیون ووشو است و این مجموعه هیچگاه محدود به چند نفر نبوده است. چیزی که مشخص بوده، موقعیت ووشو مثبت و رو به رشد است و ما نظرات مختلف را می‌شنویم و از این فرصت برای بهبود شرایط استفاده می‌کنیم. این مساله که برخی بخواهند تنها تخریب کرده و راهکاری نداشته باشند، درست نیست. امروز جامعه ووشو کشور، جامعه بالغی است و در مسیر درستی حرکت می‌کند.

صدیقی در خصوص استفاده از قهرمانان در هیات‌های استانی، گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در چهار سال گذشته رخ داد، ورود نسل جدیدی از مدیران به این ورزش بود که بخشی از آنان، قهرمانان و نام‌آوران ووشو هستند. همچنین سه رئیس هیات نیز از بانوان هستند که اتفاق مهمی است. ما می‌خواهیم از همه ظرفیت‌ها برای اعتلای این ورزش بهره ببریم. ووشو فدراسیون جوانی است که به تازگی بیستمین سال تاسیس آن جشن گرفته شد و مدیران جوان در کنار مدیران باتجربه، حتما در مسیر درستی قرار خواهند گرفت.

نظر شما