شناسهٔ خبر: 67565990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات بازگشت ۷۸۹۸ حاجی به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان پایان یافت + فیلم

اصفهان-ایرنا-مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از پایان عملیات بازگشت هفت هزار و ۸۹۷ نفر از حاجیان کشور به فرودگاه شهید بهشتی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابوذر ضیایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با ورود آخرین پرواز از جده یکشنبه شب هفدهم تیر، عملیات حج تمتع امسال در این فرودگاه پایان یافت.

وی افزود: این زائران با ۳۳ پرواز در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۷ تیر از سرزمین وحی وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان شدند.

ضیایی گفت: فرودگاه اصفهان در عملیات رفت و برگشت حج تمتع سال جاری با انجام ۶۶ پرواز و خدمت رسانی به بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ زائر خانه خدا، رتبه سوم را در بین سایر فرودگاه‌های برگزار کننده عملیات حج در کشور کسب کرد.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان افزود: اجرای موفق عملیات حج و افزایش رضایتمندی حاجیان از خدمات و تسهیلات ارائه شده در فرودگاه اصفهان، مرهون تلاش ها و زحمات شبانه روزی همه دست اندرکاران قسمت های مختلف فرودگاه است.

وی از هم افزایی و مشارکت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، یگان حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، بخش گذرنامه، بهداشت مرزی، حج و زیارت استان، گمرک، بانک ملی، اورژانس، اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان و سایر سازمان‌ها و بخش های خدمت رسان که در برگزاری عملیات حج سال جاری ایفای نقش نمودند، قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، با نخستین پرواز از جده به اصفهان در ساعت ۱۲:۱۰ یکشنبه ۱۰ تیر عملیات بازگشت حاجیان به فرودگاه شهید بهشتی آغاز شد که تا دیشب ادامه داشت.

در مجموع ۵۶ کاروان اعزام شده از استان‌های اصفهان و چهار محال و بختیاری طی ۳۳ پرواز توسط شرکت هواپیمایی "ایران ایر" به این فرودگاه بازگشتند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر در قالب ۶۱۴ کاروان از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شده بودند.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۲۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

این فرودگاه که در مرکز کشور قرار دارد، به عنوان معین فرودگاه‌های کشور عمل می‌کند و در طول سال میزبان بسیاری از فرودهای اضطراری و هدایت شده است.

نظر شما