شناسهٔ خبر: 67565804 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

المپیک پاریس از دریچه ایمنا؛

هرآنچه باید درباره دهکده المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس، سی‌وسومین المپیک است که به میزبانی پاریس از پنجم تا بیست‌ویکم مرداد برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس، سی‌وسومین المپیک است که به میزبانی پاریس از پنجم تا بیست‌ویکم مرداد سال جاری برگزار می‌شود. بازی‌های ۲۰۲۴ سومین مرتبه‌ای است که پاریس المپیک را میزبانی می‌کند. دو میزبانی قبلی پاریس در سال‌های ۱۹۰۰ و ۱۹۲۴ بوده است، افتتاحیه این مسابقات قرار است کنار رود سن، واقع در پاریس برگزار شود و ورزشگاه استاد دو فرانس میزبان اختتامیه و مسابقات دوومیدانی این رقابت‌هاست.

هر چه باید درباره دهکده المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید

دهکده المپیک به‌منظور مسکونی کردن ورزشکاران و تیم‌های شرکت‌کننده در بازی‌های المپیک ساخته می‌شود، این محله به‌عنوان محل اسکان و تجمع ورزشکاران و مقامات المپیک در طول دوره‌های مسابقات استفاده می‌شود، همچنین ایجاد دهکده المپیک به‌منظور تسهیل در مدیریت و ارتباط بین ورزشکاران و تیم‌ها در طول رویدادها و مسابقات المپیک مفید است.

دهکده المپیک در زمان‌هایی که بازی‌های المپیک در آن منطقه برگزار می‌شود، به‌عنوان محل اسکان ورزشکاران و تیم‌ها استفاده می‌شود و به عموم بازدیدکنندگان عادی دسترسی مستقیم ندارد، اما در زمان‌های عادی، این محله برای بازدیدکنندگان قابل دسترسی است و می‌توانند از آن دیدن کنند، برای دسترسی به دهکده المپیک در زمان‌های می‌توان از راه‌های عمومی و مسیرهای معمولی برای رسیدن به آن استفاده کرد.

هر چه باید درباره دهکده المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید

دهکده المپیک پاریس ۲۰۲۴

در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴، دهکده المپیک آماده پذیرایی از ورزشکاران است، این دهکده در منطقه سن دنی قرار دارد و در حاشیه رود سن ساخته شده است. به‌طور کلی، دهکده المپیک پاریس ۲۰۲۴ یک مجموعه مسکونی و تجاری است که برای میهمانان ورزشکار در طول بازی‌های المپیک ساخته شده است، این دهکده پس از برگزاری بازی‌های المپیک، ۲۸۰۰ واحد آپارتمانی را به اجاره یا فروش خواهد گذاشت و از ایجاد شش هزار موقعیت شغلی نیز پشتیبانی می‌کند. بعضی از ویژگی‌ها و امکانات دهکده عبارتند از:

  • امکانات مسکونی: دهکده شامل ۸۲ آپارتمان و ۳۰۰۰ واحد مسکونی است.
  • امکانات عمومی: دارای فروشگاه‌ها، مرکز همایش‌های، اداره پست، بیمارستان، سالن بدنسازی، بانک، آرایشگاه، رستوران و کافه است.
  • محیط زیست‌پسند: برای سازگاری با محیط زیست، از مواد بازیافتی در ساخت دهکده استفاده شده است.
  • برنامه‌ی ساخت و ساز: از مارس ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۴، دهکده ساخته شده و در فوریه ۲۰۲۴ با حضور رئیس‌جمهور فرانسه افتتاح شد.

هر چه باید درباره دهکده المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید

ویژگی‌های دهکده المپیک پاریس ۲۰۲۴

دهکده المپیک برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حومه شهر سن دنی واقع آماده شده است و این دهکده شامل ۸۲ آپارتمان، ۳۰۰۰ واحد مسکونی و ۷۲۰۰ اتاق است. این دهکده در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار بنا شده. در طول برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک، ۱۴ هزار و ۵۰۰ ورزشکار المپیکی و ۹ هزار ورزشکار پارالمپیکی در دهکده اقامت پیدا می‌کنند. دهکده المپیک دارای فروشگاه‌های مختلف، مرکز همایش‌های، اداره پست، بیمارستان، سالن بدنسازی، بانک، آرایشگاه، رستوران و کافه، خشک‌شویی و اتوشویی نیز است. از دستگاه‌های تهویه غول‌پیکری هم برای تهویه مطبوع هوای داخل دهکده استفاده می‌شود. در کل دهکده المپیک پاریس یک محل زیبا و مناسب برای اقامت ورزشکاران در طول رقابت‌های المپیک است.

هزینه ساخت دهکده المپیک پاریس ۲۰۲۴

دهکده المپیک پاریس ۲۰۲۴ با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر دو میلیارد یورو آماده پذیرایی از ورزشکاران در طول بازی‌ها می‌شود. این دهکده شامل ۸۲ ساختمان است که ۳۰۰۰ واحد مسکونی و ۱۴۲۵۰ تخت را در خود جای داده است.

هر چه باید درباره دهکده المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید

طراحان دهکده المپیک پاریس ۲۰۲۴

دهکده المپیک برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط معماران معروفی «دومنیک پرو» طراحی شده است. با امکانات و ویژگی‌های مختص به خود طراحی شده است، از جمله ویژگی‌های این دهکده می‌توان به تخت‌های قابل بازیافت اشاره کرد. هر اتاق دهکده دارای تخت‌هایی از جنس کارتن است که قابلیت بازیافت دارند. دیگر ویژگی این دهکده استفاده از دستگاه‌های تهویه غول‌پیکر برای تهویه مطبوع هوای داخل دهکده است.

دستگاه تهویه غول‌پیکر دهکده المپیک پاریس ۲۰۲۴ چطور کار می‌کند؟

دهکده المپیک پاریس ۲۰۲۴ از دستگاه‌های تهویه غول‌پیکر برای تأمین هوای مناسب استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها، همچون کولرگازی‌ها، با گاز فریون کار می‌کنند. در واقع، کمپرسور با اعمال فشار به گاز فریون، آن را به حالت مایع تبدیل می‌کند. سپس این مایع از طریق یک سری کویل در دستگاه عبور می‌کند. با مکش گرمای بیرون توسط یک فن، حرارت خود را از دست می‌دهد و سرما به داخل منزل منتقل می‌شود. این فرایند موجب تهویه مناسب در دهکده المپیک می‌شود.

هر چه باید درباره دهکده المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید

اقدامات فرانسه برای میزبانی از المپیک پاریس ۲۰۲۴

مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ در شهر پاریس برگزار می‌شود و این سومین بار است که پاریس میزبان این رویداد ورزشی بزرگ شده است. مراسم افتتاحیه در رود سن و مراسم اختتامیه در ورزشگاه استاد دو فرانس برگزار می‌شود، همچنین برای نخستین بار، مسابقات پارالمپیک نیز در پاریس برگزار می‌شود.تمهیدات امنیتی نیز برای این رویداد به‌طور جدی انجام شده است.

برای اطمینان از ایمنی و حفاظت از ساکنان، ورزشکاران و بازدیدکنندگان، دولت فرانسه دوره‌های امنیتی را در اطراف محل‌های مسابقه تعیین کرده است. این دوره‌های امنیتی شامل استفاده از تجهیزات تشخیص چهره، نظارت پیشرفته و حضور هزاران نیروی نظامی می‌شود، برای دسترسی آسان‌تر افراد مجاز به مناطق محدود، یک پلتفرم دیجیتال توسط پلیس پاریس ایجاد شده است

هر چه باید درباره دهکده المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید

سکونت ورزشکاران در دهکده المپیک پاریس ۲۰۲۴

ورزشکاران در دهکده المپیک پاریس اقامت خواهند کرد. این دهکده‌ها مکان‌هایی هستند که ورزشکاران از کشورهای مختلف در طی مسابقات المپیک در آن‌ها اقامت می‌کنند، این دهکده‌ها به‌طور معمول دارای امکانات رفاهی، مسکونی، تربیتی و ورزشی هستند تا ورزشکاران بتوانند بهترین عملکرد را در مسابقات انجام دهند.

در دهکده المپیک پاریس، ورزشکاران از امکانات متنوعی برخوردار خواهند بود. این امکانات شامل یک مرکز اطلاعات گردشگری کوچک، یک اداره پست و یک سوپرمارکت بزرگ می‌شود. ورزشکاران می‌توانند در سوپرمارکت محصولات و سوغاتی‌ها را خریداری کنند، پول برداشت کنند و حتی از نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه سامسونگ بازدید کنند.

ورزشکاران در دهکده المپیک پاریس، که در مساحت ۶۶ هکتار قرار دارد، اقامت می‌کنند. این دهکده شامل ۴۲ بلوک ساختمان است، هر کدام با آپارتمان‌های ۱۷۰ متر مربعی که توسط ورزشکاران به اشتراک گذاشته می‌شود. پس از پایان بازی‌ها، این آپارتمان‌ها به صاحبانشان تحویل داده می‌شوند.

چه تیم‌هایی در دهکده المپیک پاریس ۲۰۲۴ حضور خواهند داشت؟

دهکده المپیک پاریس ۲۰۲۴ در سه شهر، سن دونی، سن دنی و لیل سن دنی، احداث شده است، در طول بازی‌های المپیک، ۱۴٬۲۵۰ ورزشکار در این دهکده اقامت خواهند کرد و در بازی‌های پارالمپیک، این تعداد به ۸٬۰۰۰ نفر کاهش پیدا می‌کند، هر روز تا ۶۰٬۰۰۰ وعده غذایی در این دهکده ارائه می‌شود و یک مرکز پزشکی نیز در دسترس ورزشکاران خواهد بود. پس از پایان بازی‌ها، دهکده به یک محله تبدیل خواهد شد که شامل ۲٬۵۰۰ واحد مسکونی، یک خوابگاه دانشجویی، یک هتل، پارک‌های سه هکتاری و فضاهای اداری و خدمات شهری خواهد بود.

هر چه باید درباره دهکده المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید

فروش آپارتمان‌های دهکده المپیک پاریس ۲۰۲۴

توسعه دهنده املاک Vinci Immobilier یک پیش نمایش چهار هفته‌ای برای قیمت‌ها، طرح‌ها و خدمات در اقامتگاه Apogée در شمال دهکده برای افرادی که در منطقه Plaine Commune کار می‌کنند اعطا کرده است. آن‌ها می‌توانند پیشنهادات خود را پیش از عرضه عمومی آپارتمان‌ها در بیست‌وچهارم ژوئن ارائه کنند.

اکثر آپارتمان‌های موجود در فروش دارای بالکن یا تراس هستند، اگرچه نگرانی‌هایی وجود دارد که واحدها با قیمت متوسط ۷۰۰۰ یورو برای هر متر مربع قیمت گذاری شوند. آدرین دلاکروا، معاون شهردار شهر سنت دنیس در امور برنامه‌ریزی شهری با تاکید بر اینکه این شهر نیست که قیمت‌ها را تعیین می‌کند حتی کمتر در زمین‌هایی که متعلق به خودش نیست و عملیات توسعه‌ای که متعلق به خودش نیست. آپارتمان‌هایی که کیفیتی از ساخت‌وساز را ارائه می‌دهد که هنوز در منطقه با مصالح چوبی، مسکن بسیار بدون کربن و شکیل متناسب‌سازی نشده است. از مدل قیمت‌گذاری دفاع کرده است. انتظار می‌رود پیش از اینکه در سال ۲۰۲۵ به محل اقامت ۶۰۰۰ نفری تبدیل شود؛ دهکده المپیک و پارالمپیک محل استقرار ۱۴۵۰۰ ورزشکار و کارمند در طول بازی‌های المپیک و ۹۰۰۰ نفر در طول بازی‌های پارالمپیک خواهد بود و بودجه ۱.۳ میلیارد یورویی برای این پروژه اختصاص داده شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما