شناسهٔ خبر: 67565455 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

افشای حمله سایبری به اوپن‌ای‌آی و پنهان‌کاری؛ تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا

ایتنا - به گزارش نیویورک تایمز اوایل سال ۲۰۲۳، یک هکر به سیستم‌های پیام‌رسانی داخلی اوپن ای آی نفوذ کرد و جزئیاتی درباره نحوه عملکرد فناوری‌های این شرکت را از کارمندان ربود.

صاحب‌خبر -
شرکت اوپن ای آی، خالق چت‌بات چت جی‌پی‌تی سال گذشته هدف یک حمله سایبری قرار گرفت که طی آن اطلاعات حساسی درباره فناوری‌های این شرکت به سرقت رفت. با این حال، اوپن ای آی تصمیم گرفت این خبر را پنهان کند، تصمیمی که اکنون نگرانی‌هایی را در مورد امنیت ملی ایالات متحده ایجاد کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز اوایل سال ۲۰۲۳، یک هکر به سیستم‌های پیام‌رسانی داخلی اوپن ای آی نفوذ کرد و جزئیاتی درباره نحوه عملکرد فناوری‌های این شرکت را از کارمندان ربود.

اگرچه هکر به سیستم‌های اصلی حاوی فناوری‌های کلیدی هوش مصنوعی دسترسی پیدا نکرد، اما این حادثه نگرانی‌های امنیتی قابل توجهی را در شرکت و حتی در سطح امنیت ملی ایالات متحده ایجاد کرده است.

این نفوذ در یک انجمن آنلاین رخ داد که کارمندان در آن درباره جدیدترین فناوری‌های اوپن ای آی بحث می‌کردند.

در حالی که سیستم‌های اوپن ای آی که داده‌های آموزشی، الگوریتم‌ها، نتایج و داده‌های مشتریان شرکت را در خود جای داده‌اند، به خطر نیفتاده‌اند، اما برخی اطلاعات حساس افشا شده‌اند.

مدیران اوپن ای آی در آوریل ۲۰۲۳ این حادثه را به کارمندان و هیئت مدیره اطلاع دادند، اما تصمیم گرفتند آن را علنی نکنند، زیرا هیچ داده مشتری یا شریکی به سرقت نرفته بود و هکر احتمالا فردی بدون ارتباط با دولت بوده است.

این حادثه نگرانی‌ها در مورد ارتباطات احتمالی با دشمنان خارجی، به ویژه چین را افزایش داد.

اگرچه اوپن ای آی معتقد است که فناوری‌های فعلی هوش مصنوعی آن تهدید قابل توجهی برای امنیت ملی ایجاد نمی‌کند، اما افشای این اطلاعات به متخصصان چینی می‌تواند به آنها کمک کند تا فناوری‌های هوش مصنوعی خود را سریع‌تر توسعه دهند.

در پاسخ به این نفوذ، اوپن ای آی، مانند سایر شرکت‌ها، اقدامات امنیتی خود را افزایش داده است، از جمله افزودن حفاظ‌هایی برای جلوگیری از سوء استفاده از برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی خود.

نظر شما