شناسهٔ خبر: 67565320 - سرویس عکس
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(تصاویر) اوکراین زندانیان را برای جنگ با روسیه به خط مقدم می‌فرستد

اوکراین برای اولین بار از زمان آغاز حمله تمام عیار روسیه، بسیج و آموزش زندانیان برای استفاده از آن‌ها در جبهه‌ها را آغاز کرد. زندانیان پس از بررسی وضعیت محکومیتشان و انجام مصاحبه، برای حضور در جبهه‌ها آموزش می‌بینند و البته برخی مجرمان نیز همچنان اجازه حضور در جبهه‌ها را ندارند.

صاحب‌خبر -

فرارو- دولت اوکراین برای رفع کمبود نیرو در جنگ علیه ارتش روسیه، برای نخستین بار، زندانیان را بسیج کرده استت.

به گزارش فرارو، بر اساس طرح جدید که پارلمان اوکراین ماه گذشته آن را تصویب کرد، زندانیان پس از مصاحبه، معاینات پزشکی و بررسی سوابق، به ازای جنگیدن در مقابل تجاوز روسیه، عفو می‌شوند.

اولینا ویسوتسکا، معاون وزیر دادگستری اوکراین، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که بیش از ۳۰۰۰ زندانی در چارچوب این برنامه از قبل رها شده و در صفوف نظامی جذب شده اند.

با این حال، تمام زندانیان واجد شرایط نبوده و برخی زندانیان که به خاطر جرایم سنگین، مانند قتل و تجاوز جنسی، در حبس به سر می‌برند، از این امر مستثنی هستند. افزون بر این، زندانیان داوطلب در این برنامه نباید بیشتر از سه سال از مدت اصلی حبس‌شان باقی مانده باشد.

ویسوتسکا گفت که این برنامه داوطلبانه بوده و نزدیک به ۲۷ هزار زندانی واجد شرایط هستند.

زندانیان واجد شرایط در این برنامه باید قرارداد رسمی امضا کنند، هرچند مشخص نشده است که آنان برای چه مدتی باید خدمت کنند. بر اساس این طرح، کسانی که پیش از پایان قرارداد صفوف نظامی را ترک می‌کنند، افزون بر حبس قبلی بین پنج تا ده سال دیگر محکوم به زندان خواهند شد.

ارنست وولو، زندانی ۲۷ ساله اوکراینی که به جرم سرقت به دو سال زندان محکوم شده است، برای جذب در این برنامه داوطلب شده است. او گفت: احمقانه است که اینجا باشم و هیچ کاری نکنم. به نظر من رفتن به جنگ دشوارتر از زندان است، اما می‌خواهم کاری برای اوکراین انجام دهم.

زندانیانی که شامل این برنامه می‌شوند، آموزش‌های ابتدایی نظامی دیده و با چگونگی استفاده از تسلیحات مختلف آشنا می‌شوند. فرماندهان نظامی اوکراین، این اقدام را آخرین امید برای جذب نیروی بیشتر جنگی عنوان کرده‌اند.

هرچند اوکراین، تا اکنون آمار دقیق تلفات نظامیان آن کشور را در جنگ با روسیه اعلام نکرده است، فرماندهان نظامی اوکراین آشکارا کمبود نیروی جنگی را در خطوط مقدم جنگ تایید کرده اند.

روسیه نیز در جریان بیش از دو سال جنگ در اوکراین، زندانیان را در ترکیب گروه جنگجویان نیابتی واگنر برای جنگ در خطوط مقدم جنگ اعزام کرده است.

بر اساس آمار رسمی دولت اوکراین، بیش از ۴۲ هزار نفر در زندان‌های این کشور به خاطر ارتکاب جرایم مختلف زندانی هستند.

نظر شما