شناسهٔ خبر: 67565110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

وصیت‌نامه شهید محمدابراهیم فقیهی:

 شهدا مظهر قدرت ایران هستند

همه انسان‌ها می‌میرند؛ ولی شهیدان این سرنوشت همگانی را به بهترین وجه سپری کردند، وقتی قرار است این جان برای انسان نماند چه‌بهتر در راه خدا این رفتن انجام بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از شاهد نیوز، ابراهیم فقیهی در تاریخ ۱۳۲۶/۱۰/۳در خانه یکی از سادات علوی شهرستان نی‌ریز به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان فرهمندی نی‌ریز سپری و پس از آن وارد دبیرستان امام خمینی (احمد نی‌ریزی) شد و این مقطع تحصیلی را نیز با موفقیت پشت سرگذشت. سپس در آزمون سراسری شرکت و در دانشگاه شیراز در رشته پزشکی قبول و پس از اخذ درجه پزشک عمومی، در رشته تخصصی ارتوپدی به ادامه تحصیل پرداخت.


وی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول خدمت گردید و به درمان بیماران و مجروحان جنگ پرداخت. شهید دکتر فقیهی مبارزات خود را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز شروع کرد و متأهل و دارای ۳ فرزند ۲ دختر و ۱ پسر بود. در خانواده فردی متواضع و کمال همکاری را با خانواده داشت، نسبت به برادران و خواهران و والدین مهربان و دلسوز و در درمان مجروحان جنگ خستگی‌ناپذیر و بی‌ریا و در ارتقای علمی دانشجویان سخت‌کوش و پرحرارت بود.


فقیهی در تاریخ ۱۳۶۰/۰۷/۱۹ برای گشودن گره‌ای از کار همشهریان مسلمان خود بود که در جلو منزلش (روبروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز) منافقی کوردل، با تیر گمراهی و مزدوری، پیکر رنج‌کشیده و زخمی‌اش را نشانه گرفت و این بار زخمی کاری‌تر از زخم ساواکیان بر بدن او نشاند.


وصیت‌نامه: 


بسم‌الله الرَّحْمنِ الرَّحِیم
سپاس و ستایش پروردگار جهانیان را که هستی کائنات در ید قدرت و توانایی اوست. بشر را به‌عنوان شناساندن خودش به جهانیان آفرید و چه نیکو آفرید و قوانینی موافق فطرتش، توسط برگزیدگان راستینش، پیامبران الهی در اختیار او گذاشت تا با تفکر و تعمق در آن، راه سعادت خود را دریابد. درود بر خاتم پیغمبران محمد مصطفی (ص) که با اراده آهنین و خُلق عظیمش، قرآن تنها راهنمای بشریت بر او نازل شد

و حال که عازم خانه خدا هستم و می‌روم که با خدای خود رازونیاز و اعمال حج که به‌حق عمل خودسازی توحیدی است انجام دهم و این چند جمله را بر روی صفحه به‌عنوان وصیت می‌نگارم.

معصومه عزیزم: همیشه سعی کن که راه تو، راه خدا و پیغمبر و امامان به‌حق باشد و یک‌لحظه از یاد خدا غافل مباش. در تربیت فرزندان من در راه ایدئولوژی اسلامی کوشا باش. سرنوشت هر کس در ید قدرت الهیت اوست. از پدر و مادر و آشنایان من برای من حلالیت بطلبید. از دست من ناراحتی دیدی مرا ببخشید که خداوند به بخشایندگان اجر جزیل عنایت فرماید. آن مبلغ ناچیزی که در اختیارت است به هر راهی که می‌خواهی مصرف کن.

مبلغ نزدیک به ۳ هزار تومان مربوط به مستضعفین در نزد تو است که در صورت نیامدن من در راه شرعی خودش به مصرف برسان.
در خاتمه باز هم تأکید می‌کنم درهرحال خدا را فراموش نکن که مبدأ و منشأ هرکس به‌سوی اوست.

 انتهای خبر/

نظر شما