شناسهٔ خبر: 67563939 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

طرز تهیه دسر چوکولاوا، دسر خوشمزه و راحت

دسر چوکولاوا یکی از انواع دسرهای شکلاتی مدرن است که به دلیل داشتن شکلات و بیسکوییت طعم بی‌نظیری دارد و برای پذیرایی در مهمانی و جشن‌ها یک انتخاب عالی است.

صاحب‌خبر -

فراروـ  دسر‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین خوراکی‌ها در سراسر جهان هستند. دسر‌ها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منو‌های خوشمزه رستوران‌ها هستند که معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و یک عصرانه دلنشین در کنار چای و قهوه به شمار می‌روند. دسر‌ها در طعم‌های گوناگونی مانند دسر وانیلی، میوه‌ای، زعفرانی، شکلاتی و... تهیه می‌شوند و هر کدام طرفدارن ویژه خود را دارند. دسر شکلاتی یکی از انواع دسر‌های محبوب و پر طرفدار است که به دلیل داشتن شکلات طعم بسیار دلچسبی دارد. دسر چوکولاوا یکی از انواع دسر‌های شکلاتی خوشمزه و خاص است که از ترکیب شیر، شکلات، بیسکوییت و کره تهیه می‌شود و به همین دلیل طعم ویژه‌ای دارد که پیشنهاد می‌دهیم حتما آن را امتحان کنید. اگر دوست دارید این دسر خوشمزه را برای مهمانی‌ها تهیه کنید، در ادامه این مطلب با آموزش دسر چوکولاوا با ما همراه باشید.

مواد لازم

بیسکوییت پتی‌پور: ۲ بسته
شیر پرچرب: ۳ لیوان
شکلات تخته‌ای کاکائویی شیرین: ۳۰۰ گرم
کره: ۵۰ گرم

طرز تهیه

دسر چوکولاوا

برای درست کردن این دسر خوشمزه ابتدا بیسکوییت‌ها را با دستگاه میکسر یا داخل کیسه با گوشتکوب پودر کنید و کنار بگذارید. در مرحله بعد شیر و کره را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا شیر گرم و کره آب شود. شکلات تخته‌ای را که از قبل به روش بن ماری یا داخل مایکروفر آب کرده‌اید، به ترکیب شیر و کره اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. ۲ دقیقه بعد پوره بیسکوییت را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا پوره بیسکوییت با مواد به صورت یکدست حل شود و ۱ دقیقه بعد اجاق گاز را خاموش کنید. حالا با گوشتکوب برقی مواد را به مدت ۳۰ ثانیه بزنید تا یکدست شود. مایه دسر را داخل ظرف سرو مورد نظر بریزید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید. ظرف دسر را به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا بماند و جا بیفتد. قبل از سرو روی دسر را با پودر کاکائو، توت فرنگی یا هر نوعی میوه‌ای که در دسترس دارید، تزیین کنید، نوش جان.

نظر شما