شناسهٔ خبر: 67563700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

مرکز حقوق بشری اروپا-مدیترانه خواستار اقدام جامعه جهانی برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی در شمال غزه شد

مرکز حقوق بشری اروپا-مدیترانه با اشاره به اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه بیماران و مجروحان در غزه، خواستار اقدام جامعه جهانی در برپایی بیمارستان‌های صحرایی در شمال غزه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی بیماران و زخمی شدگان را تحت محاصره قرار داده تا به شهادت برسند.

این مرکز حقوق بشری بر ضرورت انتقال این زخمی شدگان و بیماران به خارج از غزه برای درمان تاکید کرد.

مرکز حقوق بشری تاکید کرد: ما خواهان اقدام جامعه جهانی در برپایی بیمارستان‌های صحرایی با توجه به از کار افتادن بیمارستان‌های غزه هستیم.

این مرکز بیان کرد: ما درباره جان باختن بیش از ۲۶ هزار زخمی و بیمار هشدار می‌دهیم. این افراد نیاز دارند که برای درمان به خارج از غزه منتقل شوند. از زمان تسلط اسرائیل بر گذرگاه رفح در هفتم ماه می‌و بستن آن، سفر‌های درمانی متوقف شده است.

مرکز مذکور از فروپاشی ساختار بهداشتی غزه خبرداد و اینکه ۳۴ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در غزه بر اثر حمله برنامه ریزی شده از سوی رژیم صهیونیستی از کار افتاده اند.

این مرکز اعلام کرد: برآورد می‌کنیم که بیش از ۱۲ هزار مجروح برای نجات جان به سفر نیاز دارند. محاصره و بستن گذرگاه‌ها پس از ویرانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به مثابه اعدام جمعی بیماران و مجروحان و کشتن عامدانه آنهاست. ما خواستار دخالت فوری برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی در شمال غزه و فشار به اسرائیل برای توقف حملات متوالی خود به بیمارستان‌ها و تضمین خروج افراد نیاز درمان به خارج از غزه هستیم./ مهر

نظر شما