شناسهٔ خبر: 67563432 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

بهترین سواحل مارماریس کجاست؟

با حرکت کشور ترکیه به سمت توسعه صنعت توریسم، سواحل مارماریس نیز گسترش یافت؛ درنتیجه هر ساله تعداد زیادی از گردشگران به این شهر بندری سفر می‌کنند.

صاحب‌خبر -
بهترین سواحل مارماریس کجاست؟
کد خبر: 666391
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۷ ۲۱:۰۴:۰۴

مارماریس بیش از ده ساحل مختلف دارد، برخی از سواحل مارماریس به مرکز شهر نزدیک هستند و دسترسی راحتی به هتل‌ها و مراکز خرید دارند و برخی دورتر از آن قرار گرفته‌اند؛ بنابراین گردشگران برای کسب آرامش و ریلکس کردن به آنجا می‌روند. پیش از آغاز سفر لازم است موقعیت این سواحل را بشناسید و از امکانات رفاهی آن مثل کافه‌ها، رستوران‌ها و برنامه‌های شبانه اطلاع داشته باشید.

ساحل ایچملر

ساحل ایچملر یکی از سواحل نزدیک به شهر مارماریس است. این ساحل تنها 8 کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد و پس از 15 دقیقه رانندگی به آنجا خواهید رسید. تمیزی، نزدیکی به اقامتگاه‌های گردشگری و داشتن امکانات رفاهی متعدد ایچملر را به ساحل پر طرفدار و شلوغ مارماریس تبدیل کرده است. شما می‌توانید گردش خود را با شنا در دریا آغاز کنید، روی صندلی‌های حصیری حمام آفتاب بگیرید و نوشیدنی‌های خنک مخصوص مارماریس را بنوشید و لذت ببرید.

ساحل ایچملر طولانی‌ترین ساحل ترکیه به شمار می‌آید و طبیعت آن نیز همراه با جنگل‌های سرسبز از منظره زیبایی بهره‌مند است. قیمت تور مارماریس در مقایسه با سایر تورها مناسب‌تر است. بنابراین اگر این شهر را به‌عنوان یکی از مقصدهای تفریحی‌تان انتخاب کردید، تفریحات آبی را مثل قایق‌سواری، جت اسکی و غواصی از دست ندهید.

ساحل کلئوپاترا

اگر اقامتگاه خود را در شمال شهر مارماریس رزرو کردید یا مشکلی با دور شدن از محل اقامت خود در مارماریس ندارید؛ حدود 22 کیلومتر رانندگی کنید و خود را به یکی از سواحل افسانه‌ای مارماریس برسانید.

معروف است که شن‌های طلایی این ساحل را کلئوپاترا از سواحل شمال آفریقا به آنجا آورده است و محلی‌ها باور دارند که این دو ساحل به یکدیگر شبیه هستند. این افسانه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند و آن را به یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مارماریس در میان سواحل تبدیل کرده است. علاوه بر آن چشم‌انداز زیبایی از ترکیب ماسه‌های طلایی، سنگ‌های ساحلی و دریای اژه دارد و از نمای فوق‌العاده‌ای برای عکاسی پرتره و خانوادگی برخوردار است. تمامی امکانات تفریحی دریایی سایر سواحل مارماریس در اینجا نیز فراهم است و می‌توانید از تفریحات آبی مثل جت اسکی استفاده کنید یا با کشتی‌های توریستی گردشی در اطراف این ساحل داشته باشید.  

جزیره سدیر

جزیره سدیر و ساحل کلئوپاترا در شمال شهر مارماریس قرار دارند. برای رسیدن به آن لازم است که از قایق‌های گردشی استفاده کنید و از بندر مارماریس خود را به جزیره سدیر برسانید. ترکیبی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را در این نقطه تماشا خواهید کرد؛ از طرفی می‌توانید به تماشای ویرانه‌های شهر باستانی کدرای شامل دیواره‌های شهر و آمفی‌تئاتر بروید یا می‌توانید از معبد آپولو بازدید کنید. بازدید از جزیره سدیر اغلب اوقات در برنامه آژانس مسافرتی در نظر گرفته می‌شود.

جزیره سدیر با افسانه‌هایی که درباره ساحل کلئوپاترا نقل می‌کنند، پیوند دارد و حتی به جزیره کلئوپاترا شناخته می‌شود؛ اگر به دنبال عکس از سواحل مارماریس و جزیره سدیر هستید، ماسه‌های طلایی این جزیره موید افسانه کلئوپاترا هستند. علاوه بر اینها تفریحات آبی جذابی فراهم است؛ مثلا سوار بر کشتی‌های کروز در اطراف جزیره گردش کنید.

ساحل مارماریس

ساحل مارماریس بهترین دسترسی را به نقاط مهم شهر دارد و ساحل اصلی شهر بندری مارماریس محسوب می‌شود. در اطراف این ساحل هتل‌های لوکس پنج‌ستاره، رستوران‌های بین‌المللی و مراکز خرید فعالیت می‌کنند و گردشگران دسترسی راحتی به آن خواهند داشت. در واقع گردشگران در یک روز می‌توانند در ساحل قدم بزنند، سپس گشت‌وگذاری در مراکز خرید اطراف آن داشته باشند و درنهایت با صرف شام در یکی از رستوران‌های بین‌المللی مارماریس به هتل خود بازگردند.

امکانات رفاهی سایر سواحل مارماریس در آنجا نیز فراهم است؛ مثل می‌توانید در کافه‌های ساحلی باقلوای ترکی با چای را امتحان کنید یا از تفریحات آبی مثل شنا در دریا یا غواصی لذت ببرید. از آنجایی که این ساحل در نزدیکی بندر مارماریس قرار دارد، بهترین غذایی که صرف کنید، ساندویچ ماهی تازه است که به راحتی در این ساحل پیدا خواهید کرد.

ساحل ترنج

اگر می‌خواهید در دریا شنا کنید و درباره تمیزی آب سواحل شهر مارماریس تردید دارید، ساحل ترنج برای شما مناسب خواهد بود. این ساحل دارای پرچم آبی است که پاکیزگی آب و رعایت معیارهای بهداشتی را در آن تائید می‌کند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت در دریا شنا کنید یا با غواصی از جاذبه‌های دریایی ساحل ترنج لذت ببرید.

بیشتر گردشگران برای تماشای غارها، صخره‌های سنگی و مرجانی موجود در زیر دریا این ساحل را به‌عنوان مقصد انتخاب می‌کنند؛ درنتیجه اگر خواهان غواصی و تماشای زندگی جاری در اعماق دریا هستید، ساحل ترنج گزینه مناسبی است.

برای رفتن به ساحل ترنج می‌توانید از خودروی شخصی و همچنین وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. این ساحل 21 کیلومتر تا مارماریس فاصله دارد و دوری از آلودگی‌های صوتی مرکز شهر، آن را به محیطی جذاب برای ریلکس کردن و کسب آرامش تبدیل کرده است.

دسترسی به  ساحل ترنج با هر دو روش خودرو و قایق ویژگی‌های خود را دارد؛ با استفاده از خودرو از مسیر جنگلی لذت می‌برید و با قایق‌سواری نیز جاذبه‌های طبیعی سواحل مارماریس ترکیه را تماشا کنید.

ساحل آموس

ساحل آموس در شهر مارماریس قرار دارد و با دسترسی راحت به مراکز خرید و اقامتگاه‌ها یکی از سواحل محبوب گردشگران محسوب می‌شود. آب دریای ساحل آموس شفاف، زلال و بدون آلودگی است و برای شنا کردن درباره آن نگرانی نخواهید داشت. در اطراف ساحل آموس جاذبه‌های تاریخی زیادی وجود دارد؛ می‌توانید از شهر تاریخی آموس بازدید کنید یا به قلعه مارماریس بروید. 

در سرتاسر ساحل آموس مارماریس صندلی‌های حصیری وجود دارد تا گردشگران زیر نور گرم خورشید ریلکس کنند و از آن لذت ببرند. علاوه بر آنکه تفریحات آبی جذابی مثل غواصی و کایاک‌سواری در این ساحل فراهم است، در نزدیکی آن نیز پارک آبی آتلانتیس و دلفین‌لند هستند که می‌توانید از تفریحات مهیجشان استفاده کنید.

بازدید از بهترین سواحل مارماریس با تورهای سپهران

در واقع شهر مارماریس سواحل مدیترانه را در خود جای داده است و شما هنگام سفر گزینه‌های زیادی را برای انتخاب خواهید داشت. برای آنکه برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید، لازم است که ساحل مورد نظر را براساس معیارهایی مثل دسترسی، نزدیکی به هتل و مراکز خرید، شلوغی یا خلوتی و زمان سفر انتخاب کنید. ساحل ایچملر، ساحل مارماریس و ساحل آموس دسترسی بسیار خوبی دارند و داخل شهر هستند. اگر به تمیزی ساحل و آب دریا اهمیت می‌دهید، ساحل ترنج را انتخاب کنید و اگر از علاقه‌مندان تاریخ هستید، جزیره سدیر را فراموش نکنید. می‌توانید برای رزرو یا خرید تور خارجی جهت سفر به مارماریس به وبسایت سپهران مراجعه کرده و انتخابی عالی را در بهترین زمان سفر به این شهر داشته باشید.

آژانس گردشگری سپهران سیر باستان برگزارکننده تورهای متنوع آسیایی به کشورهای مختلف این قاره است و تلاش می‌کند تا گردشگران عزیز ایرانی را با نقطه‌نقطه این قسمت از کره زمین آشنا کند. شما می‌توانید برای مشاهده تاریخ و برنامه هر تور و یا رزرو هتل در کشورهای آسیایی به وبسایت ما به آدرس www.sepehrantour.com مراجعه کنید. منتظر دیدار شما در تفلیس زیبا هستیم.

برچسب‌ها:

نظر شما