شناسهٔ خبر: 67708003 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

۷ کار شرم آور که نباید در هتل انجام داد

برداشتن وسایل هتل، شکستن وسایل و مخفی کردن آنها، گذاشتن جواهرات در کمد، نیمه باز گذاشتن درب حمام و... از جمله کارهای شرم آور و ناپسندی است که نباید در هتل انجام شود.

صاحب‌خبر -
۷ کار شرم آور که نباید در هتل انجام داد
کد خبر: 667563
|
۱۴۰۳/۰۴/۲۷ ۱۹:۴۳:۱۱

ماندن در هتل هم آداب خاص خود را دارد. به این معنا که باید و نبایدهایی وجود دارد که توجه به آنها هم برای شما مفید است و هم از آسیب وارد کردن به هتل جلوگیری می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا به توضیح بیشتر در خصوص کارهایی که نباید در مدت اقامت خود در هتل نظیر هتلهای تهران انجام دهید می‌پردازیم.

برداشتن وسایل هتل

بیشتر هتلهای تهران به منظور راحتی هر چه بیشتر مسافران امکانات رفاهی زیادی را در اختیار آنها قرار می‌دهند. به طور کلی وسایل ضروری که هتل‌های مختلف در اختیار مسافران قرار می‌دهند، با یکدیگر متفاوت است. نکته مشترک تمام انها این است که شما حق برداشتن این وسایل را ندارید. این قانون تنها در مورد وسایل بهداشتی نیست، بلکه تمام امکانات هتل را شامل می‌شود.

شکستن وسایل اتاق و مخفی کردن آنها

یکی از کارهای شرم آوری که مسافران می‌توانند در طی مدت زمان اقامت خود در هتل انجام دهند، این است که وسایل اتاق را شکسته و آنها را مخفی کنند! به هر حال ممکن است حوادثی رخ دهد که به دنبال آنها یکی از وسایل اتاق شما مثل ظروف آن بشکند. در چنین مواردی بهترین کار این است که مسئولین هتل را مطلع کرده و جریمه آن را پرداخت کنید. برخی از افراد در چنین موقعیتی برای فرار از پرداخت جریمه کالای شکسته شده را مخفی می‌کنند. اینکار می‌تواند برای کارکنان هتل یا حتی مسافران بعدی که آن را اتاق را برای اقامت انتخاب می‌کنند، دردسر ساز باشد.

آشپزی کردن در اتاقی که آشپزخانه ندارد

یکی از شرم‌آورترین کارهای افراد در هتل‌ها آشپزی کردن در اتاقی است که آشپزخانه ندارد. نبود آشپزخانه به این معنا است که سیستم تهویه مناسب برای خروج گرمای تولید شده توسط آشپزی وجود ندارد و این موضع خود صدماتی نظیر افزایش دمای محیط اتاق را در پی دارد. از طرفی دیگر رعایت نکردن نکات ایمنی سبب می‌شود تا احتمال آتش سوزی در اتاق وجود داشته باشد. در نتیجه اگر اتاق شما در هتل آشپزخانه دارد می‌توانید از آن استفاده کنید، اما آشپزی در اتاقی که آشپزخانه ندارد یکی از نبایدهای اقامت در هتل است.

گذاشتن جواهرات در کمد اتاق

یکی دیگر از نبایدهای اقامت در هتل‌های تهران و دیگر هتل‌ها گذاشتن جواهرات واشیا قیمتی در کمد اتاق هتل است. بهتر است بدانید که وقتی شما در اتاق خود نیستید، کارکنان هتل به منظور تمیز کردن اتاق به آن رفت و آمد دارند. به طور کلی امکان رفت و آمد اشخاص مختلف به درون اتاق‌های هتل وجود دارد. این موضع به درستی نشان دهنده امن نبودن اتاق برای گذاشتن اشیا قیمتی است. به همین دلیل بهتر است جای مناسب‌تری نظیر صندوق امانات هتل را برای گذاشتن جواهرات و اشیا قیمتی خود انتخاب کنید صندوق امانات هتل از امنیت بسیار بیشتری برخوردار است.

نیمه باز گذاشتن درب حمام اتاق

در طول سفر هیچ چیزی به اندازه یک دوش آب گرم نمی‌تواند خستگی را رفع کرده و برای مسافران لذت بخش باشد. یکی از اشتباهاتی که افراد طی اقامت خود در هتل انجام می‌دهند، نیمه باز گذاشتن درب حمام است. در این خصوص باید گفت که وقتی شما در حال گرفتن دوش آب گرم هستید، در نتیجه آن بخار گرم تولید می‌شود. در صورت نیمه باز بودن درب حمام بخار گرم وارد محیط اتاق می‌شود و در نتیجه امکان فعال شدن سیستم اعلام حریق اتاق وجود دارد. برای جلوگیری از بروز چنین سوتفاهمی بهترین کار این است که هنگام دوش آب گرم درب حمام را به طور کامل ببندید تا بخار گرم وارد محیط اتاق نشود.

پوشاندن سیستم اعلام حریق

افراد به دلایل مختلفی سعی در پوشاندن سیستم اعلام حریق دارند که این موضع سبب می‌شود تا امنیت اتاق آنها کاهش پیدا کند و یکی از نبایدهای اقامت در هتل است. به عنوان مثال شخص قصد سیگار کشیدن در اتاق خود را دارد و سیستم اعلام حریق را می‌پوشاند. به جای پوشاندن سیستم اعلام حریق و کاهش ایمنی بهتر است محیط مناسب‌تری از اتاق هتل را برای استعمال دخانیات در نظر بگیرید.

تغییر در اتاق هتل

یکی دیگر از نبایدهایی که هنگام اقامت در هتل بهتر است به آن توجه داشته باشید، تغییر ندادن محیط اتاق است. هر یک از هتل‌ها قواعد و قوانین خاص خود را دارند و بر اساس آن یک چیدمان را برای تمام اتاق‌های خود در نظر گرفته‌اند. مشابه بودن چیدمان تمام اتاق‌های هتل یک اصل مهم برای آنها محسوب می‌شود. برخی از افراد به دلایل مختلفی دست به تغییر چیدمان اتاق می‌زنند که این خلاف قوانین است. اگر هم این موضوع برای شما خیلی مهم است باید قبل از پایان اقامت در هتل، چیدمان تغییر داده شده را به حالت اولیه برگردانید.

رعایت نکات نظافتی

هتل‌ها به منظور نظافت و رعایت بهداشت به صورت روزانه نسبت به تمیز کردن اتاق‌ها اقدام می‌کنند و در فواصل زمانی منظم ملحفه و پرده‌ها شسته می‌شود. با این وجود توجه به نکاتی نشان دهنده این است که شما با آداب اقامت در هتل آشنا هستید. از جمله این نکات می‌توان به این مورد اشاره کرد که به نظافت اتاق توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر قصد دارید تا غذای خود را در اتاق میل کنید، خوردن غذا بر روی تخت انتخاب درستی نیست!

به عناون سخن پایانی بهتر است به قوانین هتل توجه کرده و از انجام رفتارهایی که ممکن است برای شما یا هتل آسیب‌زا باشد خودداری کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما