شناسهٔ خبر: 67563369 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

مدیرکل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

اعلام ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو

مدیرکل امور فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از ابلاغ ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو به واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: درصورت بروز تخلف با هماهنگی مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا کردستان، دکتر عبدالعظیم بهفر با اشاره به جلوگیری از برداشت غیرمجاز نمک از دریاچه مهارلو، یادآور شد: این موضوع به واحدهای تولیدی اعلام و هماهنگی های لازم توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دادستانی استان فارس به منظور کنترل برداشت غیرمجاز از دریاچه و تشکیل پرونده تخلفات واحدهای تولیدی پیگیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه نمک خوراکی چه به صورت استخراج شده از معادن سنگ نمک و چه به صورت استخراج شده از آب دریا دارای ناخالصی های فراوانی است، افزود: ناخالصی ها از لحاظ ایجاد عوارض نامطلوب و مسمومیت در بدن انسان اهمیت دارند و یکی از عوامل موثر در مرگ و میر ناشی از مصرف مواد غذایی ناسالم، باقیمانده سموم و فلزات سنگین است.

مدیرکل امور فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بر اساس نمونه برداری گسترده از نمک‌های رنگی و سنتی، مشخص شد این نمک‌ها آلوده به فلزات سنگین هستند که برای سلامتی به شدت مضر است.

به گفته وی با وجود توصیه های علمی و بهداشتی مبنی بر مصرف نمک یددار تصفیه شده هنوز عده ای بر این باورند که نمک دریا و نمک های رنگی برای بدن مفید است. نمک دریا در اصل به نمک حاصل از تبخیر آب دریا گفته می شود در صورتی که اینها نمک هایی هستند که تصفیه نشده و دارای انواع ناخالصی ها از جمله فلزات سنگین و خطر سرطان زایی آنها به اثبات رسیده است./ وبدا

نظر شما