شناسهٔ خبر: 67563086 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

گزارش منابع عبری‌زبان از دیدار روسای سیا، موساد و اطلاعات مصر در دوحه

منابع خبری رژیم صهیونیستی از دیدار احتمالی مدیر سازمان سیا، روسای سازمان جاسوسی موساد و سازمان اطلاعات مصر و نخست‌وزیر قطر در دوحه خبر دادند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، «ویلیام برنز» مدیر سازمان سیا، «دیوید بارنیا» و «عباس کامل» به ترتیتب روسای سازمان جاسوسی موساد و سازمان اطلاعات مصر و «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست وزیر قطر احتمالا روز چهارشنبه در دوحه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

پیش از این هم منابع عبری گزارش داده بودند «ویلیام برنز» مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ظرف روزهای آینده برای شرکت در مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا بین اشغالگران و جنبش حماس، عازم دوحه، پایتخت قطر خواهد شد.

همزمان یک منبع مصری اعلام کرد رایزنی‌ها و تماس‌های مصر با جنبش حماس به عنوان بخشی از تلاش‌های مصر برای تکمیل توافقنامه آتش‌بس و تبادل اسیران وجود دارد.

شبکه ۱۳ عبری گزارش داد که مذاکرات روز جمعه در قطر با مشارکت رئیس موساد، «مثبت» بوده است. این کانال اشاره کرد: «وضعیت خوش‌بینی در اسرائیل حاکم است که هفته‌ها مشابه آن را ندیده‌ایم.»

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفت: بیشتر اسرائیلی‌ها خواهان توافق مبادله اسرا هستند و از توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه حمایت می‌کنند.

در همین حال، هماهنگ کننده سابق امور اسرا و مفقودان اسرائیلی عنوان کرد: ما باید همه تلاش خود را برای آزادی ۱۲۰ اسیر اسرائیلی در غزه به کار گیریم.

وی تصریح کرد: نتانیاهو می‌داند که این آخرین فرصت است و اگر آن را هدر دهد، برایش یک فاجعه خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما