شناسهٔ خبر: 67562440 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رئیس «سیا» چهارشنبه با مقامات اسرائیلی، مصری و قطری دیدار می‌کند

«ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تلاش برای دستیابی به توافقی بین حماس و اسرائیل، به قطر سفر می‌کند. سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل نیز گزارش داد که برنز روز چهارشنبه (۲۰ تیر) در دوحه با «دیوید بارنیا» رئیس موساد، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر دیدار و درباره تبادل اسرا گفتگو خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) از دیدار قریب الوقوع رئیس سیا با مقامات صهیونیستی، مصری و قطری در دوحه خبر دادند.
 
به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تلاش برای دستیابی به توافقی بین حماس و رژیم صهیونیستی، به قطر سفر می‌کند.
 
سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که برنز روز چهارشنبه (20 تیر) در دوحه با «دیوید بارنیا» رئیس موساد، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر دیدار و درباره تبادل اسرا گفت‌وگو خواهد کرد.
 
در همین ارتباط امروز رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که هیأت مذاکره‌کننده این رژیم فردا (دوشنبه) برای تکمیل مذاکرات درباره تبادل اسرا به قطر می‌رود.
 
ماه‌هاست که طرف‌های میانجی‌ به رهبری آمریکا، قطر و مصر برای دستیابی به توافقی بین رژیم اسرائیل و جنبش حماس که تبادل اسیران دو طرف و آتش‌بس را تضمین می‌کند و منجر به اطمینان از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود، تلاش می‌کنند.
 
با این حال، تلاش‌های میانجی‌گران به دلیل خودداری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پاسخگویی به درخواست‌های حماس برای توقف جنگ با مشکل مواجه شده است.
 
پیشتر در ۶ ماه مه (۱۷ اردیبهشت)، گروه‌های مقاومت فلسطینی با پیشنهاد مصر و قطر برای توقف جنگ و مبادله اسیران موافقت کرده بودند اما رژیم اسرائیل آن را رد کرد و مدعی شد که این پیشنهاد انتظارات تل آویو را برآورده نمی‌کند و شروع به حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه کرد که با مخالفت جامعه جهانی مواجه شد.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما