شناسهٔ خبر: 67562786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

فاز نخست پروژه پل تا پل شهر ساری افتتاح شد

فاز نخست پروژه پل تا پل شهر ساری با حضور وزیر ورزش و جوانان پس از ۱۲ سال چشم‌انتظاری مردم بهره‌برداری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، فاز نخست پروژه سیدالشهدای خدمت (پل تا پل) به طول ۱۶۰۰ متر، عصر چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، یوسف نوری استاندار مازندران، محمدعلی نوبخت فرماندار، محمدحسین قبادی شهردار ساری، علی‌اصغر احمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از مردم بهره‌برداری شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: اراده شورای اسلامی و شهرداری خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان این منطقه است.

پرویز شعبانی افزود: در طول یک دهه اخیر مردم جنوب شهر از داشتن خیابان مطلوب برخوردار نبودند این طرح عمرانی موجب شد تا بخشی از ترافیک شهر با این معبر، روان شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این مسیر به بهره‌برداری رسید و مابقی نیز باهمت شهرداری در حال انجام است، گفت: این جاده ترانزیت چند محور است و مسیر رسیدن به امام رضا(ع) را برای مردم استان و مسافران هموار می‌کند.

شعبانی به تخصیص اعتبار ملی به این پروژه اشاره کرد و افزود: تلاش همه ما فقر زدایی از این منطقه و بهبود کیفیت زیست آن‌ها است.

محمدحسین قبادی شهردار ساری گفت: پروژه سیدالشهدای خدمت (پل تا پل) به طول ۲۴۰۰ متر و عرض ۲۶ متر در انتهای بلوار داراب، از پل کابلی شهید رنجبر آغاز و به پل‌ شهیدان نوری در ذغالچال منتهی می‌شود.

وی بابیان اینکه ۱۶۰۰ متر در فاز نخست این پروژه بهره‌برداری شد، افزود: این پروژه علاوه بر ایجاد کمربند گردشگری و رفع گره‌های ترافیکی، در سهولت دسترسی به نقاط ورودی و خروجی شهر تأثیر مستقیم دارد.

شهردار ساری یادآور شد: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور شهید به مازندران، ۸۰۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافت اما این میزان برای تملک و احداث ابنیه فنی کافی نیست، با کمک نمایندگان در خانه ملت و شورای اسلامی شهر تلاش می‌کنیم تا این رقم را افزایش دهیم.

قبادی افزود: بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان برای تملک املاک در مسیر طرح و بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان نیز برای ابنیه فنی پل کابلی برای فاز نخست برآورد شده است.

وی درباره نصب سرعت‌گیر در این مسیر گفت: نظر ما این است که ترافیک شهر به‌وسیله دوربین‌های کنترل سرعت انجام شود و سرعت‌گیر شاید روش منسوخی باشد، اما با این‌حال شورای ترافیک باید تصمیم بگیرد؛ البته در حوزه آی‌تی پیگیر هستیم تا پایش تصویری را با نصب ۸۰ دوربین کنترل سرعت به ۲۰۰ دوربین قبلی اضافه شود.

شهردار ساری، میزان اعتبار مورد نیاز این پروژه را بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام و از تمامی کسانی که در این طرح سهیم بودند، قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح توسط شهرداری از محل درون‌سپاری به بهره‌برداری رسیده است.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

نظر شما