شناسهٔ خبر: 67562165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: مدارس اجازه دریافت هزینه ثبت نام ندارند

اهواز - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به نظارت این اداره کل بر نحوه ثبت‌نام در مدارس استان گفت: هیچ مدرسه‌ای، جز مدارس شاهد و سمپاد، حق دریافت هزینه ثبت نام را ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالله حبیبی عصر یکشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: ثبت نام دانش‌آموزان و دریافت هزینه یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها است و اگر مدرسه‌ای این دستورالعمل را رعایت نکند، متخلف است‌.

وی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برای نخستین بار، گفت: با برگزاری این امتحانات برای دانش‌آموزان سابقه تحصیلی ایجاد و باعث شد که مدارس کاملا به صورت کتاب‌درسی‌محور فعالیت کنند.

حبیبی اظهار کرد: تصحیح اوراق امتحانی به صورت الکترونیکی در حال انجام است و ۲ بار تا کنون وزیر آموزش و پرورش برای تسریع در تصحیح اوراق امتحانی و با کیفیت لازم پیگیر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در تصحیح اوراق امتحانات نهایی، خوزستان جزء پنج استان اول است.

همکاری نکردن دستگاه های خوزستان در برگزاری کلاس های اوقات فراغت

حبیبی افزود: متاسفانه هیچ دستگاهی با آموزش و پرورش استان برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت همکاری نکرد.

وی گفت: مسوولان برخی دستگاه‌ها حتی یکبار هم در جلسات آموزش و پرورش برای حمایت از فرزندان این سرزمین حضور نیافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از راه‌اندازی یکهزار و ۵۰۰ کلاس و مرکز اوقات فراغت خبر داد.

حبیبی با بیان اینکه ۳۱ مرداد ماه باید تمام طرح‌های آماده‌سازی مدارس و کلاس‌های درس خوزستان به پایان برسد، تصریح کرد: در بازدیدی که از مدارس غیردولتی استان انجام شد، شاهد دریافت شهریه‌های کلان از سوی برخی مدارس بودیم.

وی افزود: مردم باید آگاهی لازم از میزان شهریه‌های مصوب داشته باشند تا به ناحق هزینه‌ای از اولیا دریافت نشود.

کسب رتبه نخست خوزستان در توسعه رشته‌های مهارتی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان هم در این‌نشست اظهار کرد: با اقدامات یکسال اخیر در خوزستان، ورود دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای افزایش یافت.

امین برملا افزود: با توجه به نیاز استان برای پرورش نیروی با مهارت در این بخش نیاز به کار بیشتری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۵۱ هنرستان در استان وجود دارد که ۳۱۳ هنرستان مستقل، یکصد هنرستان غیردولتی و ۱۳۸ هنرستان دونوبته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: نبود فضا و امکانات مهمترین مشکل هنرستان‌های استان است و مانع توسعه آن‌ها می‌شود.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، اولیا در صورت مشاهده تخلف از سوی مدارس، می توانند در ادارات تابعه شکایت کنند.

نظر شما