شناسهٔ خبر: 67561979 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

اختتامیه «پنجاه‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کارلوی‌واری» برگزار شد؛

«گوی کریستال» بهترین فیلم به «نگاهی ناگهانی به چیزهای عمیق‌تر» رسید/ «پیرس» جایزه کارگردانی را از آن خود کرد

سینماپرس: جایزه گوی بلورین بهترین فیلم پنجاه‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کارلوی‌واری به مستند «نگاهی ناگهانی به چیزهای عمیق‌تر» رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، مستند پرتره انگلیسی «نگاهی ناگهانی به چیزهای عمیق‌تر» به کارگردانی «مارک کازینز» که درباره نقاشی به نام ویلهلمینا بارنز گراهام است، موفق به کسب جایزه گوی بلورین بهترین فیلم از جشنواره فیلم کارلوی واری ۲۰۲۴ شد.

داستان طلاق نروژی با عنوان «دوست داشتنی» ساخته لیلیا اینگولفسدوتیر، برنده جایزه هیات داوران شد و هلگا گورن نیز برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد. این فیلم همچنین برنده جایزه فیپرشی (انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم)، جایزه لیبل سینمای اروپا و جایزه بزرگ هیات داوران کلیسای جهانی شد.

جایزه کارگردانی هم به نلیسیا لو برای «پیرس» محصول مشترک سنگاپور، تایوان و لهستان رسید که روایتی پیچیده است از خانواده‌ای که در اثر رسوایی از هم پاشیده شده.

تون کاس و گیدو پولمنز برای بازی در فیلم «سه روز ماهی» ساخته پیتر هوگندورن، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شدند.

جشنواره کارلوی‌واری همچنین از دانیل برول، کلایو اوون، ویگو مورتنسن و ایوان تروجان بابت یک عمر دستاورد سینمایی تقدیر ویژه‌ای به عمل آورد.

همچنین امسال برنامه ویژه‌ای برای بزرگداشت فرانتس کافکا؛ رمان‌نویس مشهور اهل چک در جشنواره کارلوی‌واری برگزار شد که با نمایش آثاری از کارگردانی چون اورسن ولز، مارتین اسکورسیزی، فدریکو فلینی و استیون سودربرگ با الهام از آثار این نویسنده بزرگ همراه شد.

پنجاه‌وهشتمین جشنواره فیلم کارلوی‌واری از تاریخ ۲۸ ژوئن تا ۶ جولای (۸ تا ۱۶ تیرماه) در جمهوری چک برگزار شد.

نظر شما