شناسهٔ خبر: 67561835 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

معاون امور تعاون:

شهرک‌های تعاون در کشور راه‌اندازی می‌شود/ رشد ۲۴ درصدی صادرات بخش تعاونی در دولت مردمی | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با هدف افزایش بهره‌وری و هدایت منابع مردمی به سمت تولید، شهرک‌های تعاونی در کشور تشکیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد ویس کرمی» در نشست خبری تبیین کارنامه وزارت تعاون در دولت مردمی با تسلیت ایام ماه محرم، اظهار داشت: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی رکن دوم اقتصاد کشور را تعاونی ها تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های بخش تعاون، افزود: اقتصاد تعاون به دنبال اداره اقتصاد با حضور مستقیم مردم است و معتقدیم توسعه این بخش الزام امروز کشور است.

معاون وزیر کار از مزایای بخش تعاون به مسئله هدایت منابع مردمی به تولید و امکان سرمایه‌گذاری برای آحاد مردم اشاره کرد و گفت: تعاونی تشکلی اجتماعی است و منافع آن به همه می‌رسد.

ویس کرمی تأکید کرد: در حوزه تعاون ریسک سرمایه‌گذاری نیز کاهش می یابد و این حوزه می‌تواند بستری مناسب برای فعالیت اقتصادی بانوان باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی با بیش از ۲ میلیون فرصت شغلی، افزود: ۵۴ درصد تعاونی‌های ما در حوزه تولید فعالیت دارند.

معاون امور تعاون گفت: در دولت مردمی بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ تعاونی در کشور تشکیل شد که رشد ۶/۴ درصدی را شامل می شود.

ویس کرمی اظهار داشت: در سه سال اخیر بالغ بر ۱۲۳۰ تعاونی در حوزه بانوان تشکیل شد که برای ۱۹ هزار و ۵۰ نفر اشتغالزایی داشت.

وی با بیان اینکه رشد صادرات تعاونی‌ها در دولت مردمی سیزدهم ۲۴ درصد رشد داشته است، گفت: عراق، امارات، چین، عمان و قطر مهمترین مقاصد صادراتی بخش تعاون هستند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با هدف پایدارسازی کسب و کارها و افزایش مشارکت مردم، شهرک‌های تعاونی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

نظر شما