شناسهٔ خبر: 67561583 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

امروز (یکشنبه)، شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس بار دیگر با رشد قابل توجهی همراه بودند و تابلوی بازار با رنگ سبز بسته شد. پیش‌بینی بورس برای فردا چگونه خواهد بود؟

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز بازار سهام روز سبز و متعادلی را پشت سر گذاشت و شاخص کل ۳۷ هزار و ۶۳۰ واحد رشد داشت. همچنین در پایان معاملات امروز سرخ شدن بیشتر صندوق‌های سهامی بودیم.

بیشتر بخوانید:

جزئیات پذیرش‌های جدید بورس کالا اعلام شد

در پایان معاملات امروز ۶۳ درصد بازار معادل ۴۸۳ نماد در محدوده مثبت به کار خود پایان دادند و ۳۷ درصد بازار به رنگ قرمز درآمدند. در این بین ۹۲ نماد با صف خرید و ۷۶ نماد در صف فروش به کار خود پایان دادند.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز با افزایش ۱۱ هزار و ۱۷۳ واحد رشد به ارتفاع ۷۰۹ هزار و ۲۶۸ واحد رسید و همچنین شاخص کل به دو میلیون و ۲۲۶ واحد افزایش یافت.

امروز (شنبه) بازار سهام در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل با رشد بیش از ۸۸ هزار واحد به استقبال رییس جمهور منتخب رفت. آیا این روند برای فردا نیز ادامه خواد داشت؟! پیش بینی بازار بورس فردا چه خواهد بود؟

نکته جالب توجه بازار امروز، افت سنگین صندوق‌های سهامی بود؛ صندوق‌‎هایی که روز گذشته اکثراً رشد ۱۰ درصدی و توأم با صف خرید را تجربه کرده بودند، امروز علی‌رغم رشد و یا قرار گرفتن سهام در محدوده‌های صفر تابلو، با منفی‌های گاهاً سنگینی مواجه شدند.

در میان صندوق‌های اهرمی، صندوق اهرم با افت ۲.۷ درصدی مواجه شد و صندوق‌های توان و شتاب نیز سرخ‌پوش شدند. در مقابل، صندوق نارنج اهرم، موج و بیدار توانستند خود را در محدوده‌های مثبت نگه دارند.

در میان سهام بازار نیز، خودرو و خساپا با وجودِ عرضه‌های سنگینی که در برخی از دقایق تجربه کردند، توانستند معاملات خود را در شرایط متعادلی به اتمام برسانند.

برای فردا، به نظر می‌رسد باید منتظر آغازی نسبتاً سرخ برای بازار سرمایه باشیم. این بازار سرخ در ادامه می‌تواند به مرور با افزایش تقاضا مواجه شود و تعادل به بازار برگردد.

برچسب‌ها:

نظر شما