شناسهٔ خبر: 67561432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۶ هزار خانوار کردستانی از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند

سنندج- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و درآمدپایدار، سال گذشته ۶ هزار و ۳۰۰ خانوار زیر پوشش این نهاد در مناطق مختلف استان به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت امداد خارج شدند.

صاحب‌خبر -

رضا طوسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نهاد از راه پرداخت هزینه‌های درمان تا سلامت کامل مددجو، پرداخت کمک خرید مسکن و تعمیرات مسکن و پرداخت وام اشتغال و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار، خانواده‌ها را توانمند می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ هزار خانوار کردستانی در قالب ۱۵۰ هزار نفر، تحت پوشش نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره)هستند، گفت: مشکلات اقتصادی و فرهنگی این خانواده‌ها زیاد و منابع امداد کم است و در این راستا نیازمند کمک و همراهی خیرین و افراد نیکوکار هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان مشارکت در طرح قرض ماندگار کمیته امداد را یکی از راه های کمک به رفع مشکلات نیازمندان اعلام کرد و افزود: افرادی که مایل باشند می توانند با پرداخت ماهیانه ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار ریال برای کمک به قرض ماندگار در صندوق امداد ولایت سرمایه گذاری کنند.

وی اضافه کرد: پس از سرمایه‌گذاری نیکوکاران در طرح قرض ماندگار، کمیته امداد از آن برای پرداخت تسهیلات به نیازمندان برای رفع مشکلات آنان از جمله از جمله هزینه‌های ضروری زندگی و ایجاد اشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار استفاده می کند.

طوسی با بیان اینکه تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت صد در صد قرض‌الحسنه است، گفت: سال گذشته برای ۵۰۰ نفر از زنان بی سرپرست زیر ۵۰ سال غیرمددجو تسهیلات بلاعوض پرداخت شد و همچنین برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

نظر شما