شناسهٔ خبر: 67561056 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تکذیب شیوع تب‌دنگی در پاکدشت/ابتلا تبعه افغانستان به مالاریا

رئیس شبکه بهداشت و درمان پاکدشت گفت: ابتلای یک بیمار به تب دنگی در پاکدشت صحت ندارد و در پاکدشت یک بیمار از اتباع افغانستانی که تازه از مرز افغانستان وارد کشور شده، به بیماری مالاریا مبتلا است که تحت درمان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رجب زینی وند با اشاره به انتشار خبری در فضای مجازی در خصوص ابتلای یکی از شهروندان پاکدشتی به تب دنگی، اظهار داشت: هیچیک از شهروندان پاکدشتی تاکنون به تب دنگی مبتلا نشده و مباحثی که در خصوص ابتلای برخی افراد به این بیماری شنیده می‌شود، صحت ندارد.

وی افزود: در پاکدشت تنها یک مورد ابتلا به مالاریا به اثبات رسیده که مربوط به یکی از اتباع بیگانه‌ است که به تازگی از مرز افغانستان وارد کشور شده است.

رئیس شبکه بهداشت پاکدشت در ادامه ابراز داشت: در پی مراجعه بیمار از اتباع خارجی به شبکه بهداشت و درمان، ابتلا به مالاریا تشخیص داده شد و با قرار گرفتن در پروسه درمان، در حال حاضر بیمار شرایط مساعدی دارد و مرخص شده است.

زینی وند ادامه داد: عوامل شبکه بهداشت شهرستان پاکدشت با در نظر گرفتن تمهیدات لازم و اعلام هشدارهای مربوطه به کمیته‌های پدافند غیرعامل و شهرداری‌ها و بخشداری‌ها، در سطح شهرستان پاکدشت اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار قرار داده‌اند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: شیوع بیماری تب دنگی در مناطق شمالی و جنوبی کشور، تنها از طریق گزیدگی نیش حشره آئدس قابل انتقال است و همچنین از علائم این بیماری می‌توان به تب و لرز شدید، سردرد، دردهای عضلانی، دل درد و استفراغ و درد مفاصل اشاره کرد.

وی اضافه کرد: براساس داده‌های موجود تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا شده بودند، ۱۱۲ مورد در کل کشور بوده که خوشبختانه ۹۹ مورد آن به صورت سرپایی درمان شده و تنها ۱۲ نفر نیاز به بستری داشتند و تحت درمان قرار گرفتند.

زینی وند تصریح کرد: خوشبختانه هیچ گونه، موردی از صید پشه آئدس در شهرستان پاکدشت نداشتیم و تمام توصیه‌های پیشگیرانه به تمام نهادهای مسئول ارائه شده است.

رئیس شبکه بهداشت پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: به شهروندان گرامی توصیه می‌شود از اقدامات پیشگیرانه‌ای مثل استفاده از پمادهای دفع حشرات و حفاظ‌های توری درب و پنجره استفاده کنند و شبکه بهداشت پاکدشت آمادگی هرگونه مقابله با این بیماری را دارد و تمامی کیت‌های تشخیص سریع این بیماری برای استفاده مراجعین موجود است.

نظر شما