شناسهٔ خبر: 67560960 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

پاسخ ایران به ادعا‌های اتحادیه عرب در نامه به شورای امنیت

در پی ادعا‌های بی‌اساس اتحادیه کشور‌های عربی علیه جمهوری اسلامی ایران، نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد نامه‌ای خطاب به شورای امنیت ارسال کرد.

صاحب‌خبر -

در پی ادعا‌های بی‌اساس اتحادیه کشور‌های عربی علیه جمهوری اسلامی ایران، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نامه‌ای خطاب به شورای امنیت ارسال کرد.

 در این نامه، جمهوری اسلامی ایران به شدت اتهامات ناحق و بی‌اساس علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود را که در بند ۱۱ بیانیه اتحادیه کشور‌های عربی مطرح شده است، محکوم و قاطعانه رد کرده و این اقدام را دخالت آشکار و ناعادلانه در امور داخلی کشورمان دانسته است.

این نامه می‌افزاید: این اقدام نه تنها با روح حسن همجواری مغایرت دارد، بلکه نقض آشکار اصول بنیادی حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل، به ویژه اصول برابری حاکمیتی و عدم مداخله در امور داخلی کشور‌ها است. جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر حاکمیت غیرقابل انکار خود بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس تاکید می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران همچنین استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس در بند‌های ۱۱ و ۱۶ بیانیه مذکور را به شدت محکوم کرده و آن را غیرقابل قبول دانسته است.

بنابر گزارش العالم، جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که «خلیج فارس» تنها نام قانونی و معتبر جغرافیایی برای این پهنه آبی است که از دوران باستان تاکنون استفاده شده است. تمامی سازمان‌های معتبر نقشه‌نگاری جهانی نیز این منطقه دریایی را با عنوان «خلیج فارس» به رسمیت شناخته و به آن احترام می‌گذارند.

نظر شما