شناسهٔ خبر: 67560583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

شرایط کودکان بی‌سرپرست در کرمان

صاحب‌خبر -

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در بازدید از مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر 14 سال آشیانه مهر گفت: «در خانه‌های کوچک فرزندان بهزیستی با جمعیت 10 تا 20 نفر در خانه‌ای بدون تابلو و یا هیچ نشانۀ دیگری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست همراه با مددکاران خود زندگی می‌کنند».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، «علیرضا وحیدزاده افزود: پس از استان‌های تهران و خراسان رضوی، کرمان دارای بیشترین کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست است که در مراکز زیر نظر بهزیستی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: «با دیدن این فرزندان انسان تاسف می‌خورد که هنوز هم باید چنین فرزندانی در جامعه وجود داشته باشد و از سویی نیز جای خوشحالی است که بهزیستی به بهترین شکل ممکن از این عزیزان نگهداری کرده و تلاش دارد تا با آموزش‌های مختلف شرایطی مطلوب را برای این عزیزان فراهم کند».

محمود شیخ‌شعاعی بیان کرد: «تامین اجتماعی با تمام توان در خدمت فرزندان و خانواده بهزیستی خواهد بود و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد».

مهدی شجاعی، مدیر مرکز آشیانه مهر نیز در این دیدار به ارائۀ گزارشی از روند ارائۀ خدمت به فرزندان در این مرکز پرداخت و توضیح داد: «از آن‌جا که تحصیل یکی از مهم‌ترین و بااهمیت‌ترین ابزارهای دستیابی به استقلال پایدار و حرکت در مسیر یک زندگی سالم و طبیعی برای این قشر از فرزندان است، همکاری و همراهی مراکز آموزشی با این مراکز از درجۀ اهمیت بالایی برخوردار است».

او افزود: «از مدیران و تصمیم‌گیران تقاضا داریم مسیر تحصیل این فرزندان را هموارتر کنند و با زدودن موانع بر سر راه برخی از این فرزندان که بدون نقش داشتن آنان، در مسیرشان قرار گرفته است، شرایط دستیابی آنان به آموزش و تحصیل را تسهیل کنند و با دست برداشتن از سخت‌گیری‌های غیرضرور در این مسیر بیشتر و موثرتر از قبل همراه ما باشند».

انتهای پیام

نظر شما