شناسهٔ خبر: 67557358 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

محسن برهانی بازداشت شد

صاحب‌خبر -

محسن برهانی، وکیل و استاد دانشگاه بازداشت شده است.

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ – ۱۷ تير ۱۴۰۳

 پ

فرارو- خبری در فضای مجازی منتشر شده است مبنی برآنکه محسن برهانی، وکیل و استاد دانشگاه بازداشت شده این خبر را رضاسلطانی وکیل دادگستری اعلام کرده است.

از سوی دیگر برادر محسن برهانی نیز در استوری اینستاگرامش از بازداشت او خبر داده است.

احمد برهانی در استوری اینستاگرامش نوشت: بالاخره پس از فراز و نشیب‌های بسیار و با وجود باقی ماندن اشکالاتی در پرونده دکتر محسن برهانی بازداشت شد.

yn-ad yn-ad محسن برهانی بازداشت شد محسن برهانی بازداشت شد

مواضع محسن برهانی از اعتراضات قابل توجه قرار گرفته بود و صحبت های او همچنین در چند روز گذشته در کمپیم انتخاباتی پزشکیان وایرال شده بود

امروز حاکمیت قانون گمشده ملت ایران است/ حاکمیت قانون یعنی هرکسی قانون‌شکنی کرد، کُشت و کور کرد، پاسخگو باشد

به گزارش خبرآنلاین محسن برهانی حقوقدان گفت: رئیس جمهور بابد قانون‌شناس باشد و اگر بی قانونی دید رسیدگی کند. نزدیک دو سال از قانون و فقه دم زدم اما دریغ از گوش شنوایی در مجلس و دولت. امروز حاکمیت قانون گمشده ملت ایران است.

وی ادامه داد: حاکمیت قانون یعنی کسی حق ندارد به اعتراض قانونی با ساچمه و توپ پاسخ دهد. هرکس قانون شکنی کرد، کشت و کور کرد باید پاسخگو باشد. حاکمیت قانون یعنی حق یک اعتراض مدنی، حاکمیت قانون‌ یعنی نه گفتن به سلطه اقلیت بر اکثریت. صحبت من خطاب به اکثریتی است که قهر کردند، قهر کرده‌اید، خسته شده اید نسبت به آینده ناامیدید حق دارید، ما هم خسته‌ایم، هزینه دادیم. قهر به چه قیمتی؟ بدانید با قهر شما اقتدارگرایان اقلیت سایر منافذ تنفسمان را خواهند بست.

این حقوقدان تصریح کرد: بدانید در پستوها قانون می‌نویسند و اکثریت را تحقیر و تحقیر خواهند کرد. در هشتم تیر رای ندادید اما در ۱۵ تیر رای خواهید داد. رای شما برای جلوگیری از برخوردهای غیرقانونی و برای کاهش دلشوره‌ها و اضطراب زنان و دختران برای مرهم زنان و دختران برای کمی تنفس برای آینده است و برای ایران روز جمعه به پای صندوق خواهیم رفت. خداوند تغییر نخواهد داد وضعیت قومی را مگر اینکه به دست خودشان این کار را انجام دهند.

نظر شما