شناسهٔ خبر: 67560518 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

ثبت رکورد بی سابقه ۱۶۹۰ مگاوات مصرف برق در شیراز

صاحب‌خبر -

مدیر عامل توزیع نیروی برق شیراز گفت: برای چندمین بار متوالی رکورد مصرف برق در شیراز شکسته شد و به ۱۶۹۰ مگاوات رسید.

محمد رضا سلاحی امروز، 17 تیرماه با اعلام این خبر گفت: براساس آمارهای اعلامی سازمان هواشناسی در چند روز اخیر با استمرار موج گرما بخصوص در جنوب کشور، با افزایش دمای هوا، گرمترین روزهای سال رقم خورد و نیاز مصرف برق نیز رکورد جدیدی از خود بر جای گذاشت.

سلاحی با اشاره به اینکه نیاز مصرف برق در روز مشابه سال گذشته در محدوده عملکرد شرکت ۱۵۲۹ مگاوات ثبت شده بود،گفت این میزان امروز با میزان ۱۶۹۰ مگاوات نسبت به روز مشابه سال گذشته، افزایش ۱۶۱ مگاواتی را ثبت کرده که عدد بسیار بزرگی است.

سلاحی با بیان اینکه علیرغم افزایش محسوس دما در شیراز که منجر به بالا رفتن شدید نیاز مصرف برق شده گفت: خوشبختانه با تلاش همه همکاران تامین برق مطمن و پایدار در حال انجام است و با صرفه جویی در مصرف برق همشهریان گرامی می توانند نقش بسیار پررنگی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی و پایداری شبکه برق ایفا کنند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز در عین حال از تمامی همشهریان درخواست کرد با کاهش ١٥ درصدی مصرف برق ضمن کاهش مبلغ قبوض خود با پیوستن به پویش با انرژی از میلیونها جوایز ارزنده نیز برخوردار شوند.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی توزیع برق شیراز، وی در پایان یادآور شد: عموم مشترکان در این شرایط با انجام راهکارهای ساده ای مثل تنظیم دمای کولر روی ٢٤ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ١٣ تا ١٨ و ٢٠ تا ٢٣ می توانند کمک شایانی به تامین برق پایدار کشور کنند.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما