شناسهٔ خبر: 67559955 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

لیست انواع غذاهای نذری با سرویس پخت در محل ارکیده

صاحب‌خبر -

مقدمه : این روزها که مشغله‌ها زیاد و حال ‌و‌ حوصله مردم هم مانند خانه‌ها کوچک‌تر از قبل شده است، کم‌تر شاهد جنب‌و‌جوش روزهای نذری‌پزان در خانه‌ها هستیم. البته این موضوع نتوانسته رونق سنت پسندیده و نیکوی نذری دادن را کمرنگ کند. در عوض شما می‌توانید به جای آماده‌سازی و پخت غذا در خانه، مسئولیت آن را به رستوران‌کافه‌های ارکیده بسپارید و بهترین غذای نذری را درب منزل یا هر مکان دیگری تحویل بگیرید. در ادامه بیش‌تر به معرفی این خدمت می‌پردازیم.

هر سال با از راه رسیدن ماه محرم، سنت زیبا و معنوی نذری دادن، بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد. بسیاری از ما، حال‌و‌هوای محرم را با آماده شدن اجاق‌ها و قابلمه‌های بزرگ و تلاش اعضای خانواده و همسایه‌ها که مشغول پاک کردن گوشت و مرغ بودند به یاد می‌آوریم.

این روزها که مشغله‌ها زیاد و حال ‌و‌ حوصله مردم هم مانند خانه‌ها کوچک‌تر از قبل شده است، کم‌تر شاهد جنب‌و‌جوش روزهای نذری‌پزان در خانه‌ها هستیم. البته این موضوع نتوانسته رونق سنت پسندیده و نیکوی نذری دادن را کمرنگ کند.

در عوض شما می‌توانید به جای آماده‌سازی و پخت غذا در خانه، مسئولیت آن را به رستوران‌کافه‌های ارکیده بسپارید و بهترین غذای نذری را درب منزل یا هر مکان دیگری تحویل بگیرید. در ادامه بیش‌تر به معرفی این خدمت می‌پردازیم.

لیست غذاهای نذری

رستوران‌کافه‌های ارکیده محبوب‌ترین و لذیذترین غذاهای اصیل ایرانی را در لیست غذاهای نذری خود جای داده تا دست شما برای انتخاب و سفارش غذا باز باشد.

در واقع شما می‌توانید هر یک از انواع غذای نذری زیر را برای مراسم مذهبی کوچک یا بزرگ خود سفارش دهید و به بهترین شکل ممکن، از مهمانان‌تان پذیرایی کنید.

خورشت قیمه

بسیاری از ایرانی‌ها، خورشت قیمه را با نام قیمه امام حسین می‌شناسند. این غذای لذیذ و محبوب، پای ثابت همه آئین‌های مذهبی به ویژه مراسم روز عاشورا است و عطر و بوی خاصی به حال‌و‌هوای این روزها می‌دهد.

خورشت قرمه‌سبزی

کم‌تر کسی پیدا می‌شود که طعم قرمه‌سبزی خانگی و جاافتاده را دوست نداشته باشد. به همین دلیل، این غذای لذیذ، مقوی و خوش‌آب‌ورنگ هم در لیست غذای نذری محرم جایگاه ویژه‌ای دارد.

زرشک‌پلو نذری

زرشک‌پلو با مرغ یکی از محبوب‌ترین غذاها در لیست غذاهای نذری محرم است. طعم گوشت مرغ که به خوبی مزه‌دار و پخته شده، با ترشی ملایم زرشک و عطر و بوی زعفران و گلاب، یکی از خاطره‌انگیزترین عطرها و طعم‌های مراسم روزهای محرم است.

چلو کباب کوبیده نذری

کباب‌های ایرانی از شهرت زیاد و جایگاه ویژه‌ای در جهان برخوردار هستند. به همین دلیل، نام آن‌ها همیشه در لیست غذاهای نذری به ویژه در ماه محرم به چشم می‌خورد. ترکیب کباب کوبیده با چلو یکی از بهترین گزینه‌ها برای نذری است.

جوجه کباب نذری

جوجه کباب یکی از محبوب‌ترین غذاهای نذری است؛ البته در صورتی که تکه‌های مرغ آن به خوبی مزه‌دار شوند تا طعم و عطر غذا بعد از پخت، دلپذیرتر شود. ترکیب جوجه کباب با برنج زعفرانی می‌تواند پای ثابت نذری‌های محرم باشد.

لوبیاپلو با گوشت نذری

اگر از طرفداران پلوهای مخلوط ایرانی هستید، می‌توانید لوبیاپلو با گوشت را برای نذری محرم انتخاب کنید. این غذا بسیار لذیذ و محبوب است و جایگاه ویژه‌ای در لیست غذاهای نذری دارد.

لیست انواع غذاهای نذری با سرویس پخت در محل ارکیده

انواع شربت و نوشیدنی نذری

مراسم عزاداری محرم همیشه پرجنب‌وجوش است و عزاداران، با زنجیرزنی، سینه‌زنی و... یاد سالار شهیدان را گرامی می‌دارند. به همین دلیل، توزیع شربت نذری برای رفع عطش شرکت‌کنندگان در مراسم بسیار مهم است.

از سوی دیگر، بسیاری از افراد به نیت شهدای لب‌تشنه کربلا، نذر شربت را به جا می‌آورند. این موضوع به طور ویژه در سال‌های اخیر که مراسم محرم در فصل تابستان برگزار می‌شود، از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. در همین راستا شما می‌توانید بهترین شربت نذری را از میان گزینه‌های زیر انتخاب کنید:

  • شربت زعفران
  • شربت تخم شربتی
  • شربت خاکشیر
  • شربت آلبالو
  • شربت آبلیمو
  • شربت بهار نارنج
  • شربت سکنجبین

سرویس پخت در محل ارکیده

رستوران‌کافه‌های ارکیده علاوه بر سفارش غذای نذری به صورت بیرون‌بر؛ با خدمات پخت در محل، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا نذری را در محل موردنظر خود تهیه کنند.

اگر فضای کافی برای آشپزی در خانه دارید و دوست دارید پخت‌وپز غذا برای مراسم‌ها در حضور خودتان انجام شود، می‌توانید پس از هماهنگی با ارکیده اکسپرس شعبه هروی، این کار را در خانه انجام دهید.

آشپزهای حرفه‌ای ارکیده با همه تجهیزات لازم و مواد اولیه باکیفیت به محل مورد نظر منتقل شده و طی یک شیفت کاری، غذاهای دلخواه شما را طبخ و برای سرو آماده می‌کنند.

سفارش غذای نذری از رستوران ارکیده

پخت غذای نذری به تعداد زیاد نیاز به مهارت بالا، زمان کافی و امکانات مناسبی دارد. از آن‌جا که همه افراد شرایط لازم برای این کار را ندارند، گروه غذایی ارکیده تلاش می‌کند تا این نیاز مخاطبان را رفع کند.

شما می‌توانید با سفارش غذای نذری از ارکیده، غذای دلخواه خود را به تعداد کافی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به صورت گرم و در بسته‌بندی مناسب تحویل بگیرید و نذرتان را ادا کنید.

سفارش نذری از رستوران‌کافه‌های ارکیده

برای سفارش غذاهای نذری در تعداد دلخواه از تمامی شعب رستوران‌کافه‌های ارکیده یا بهره‌مندی از سرویس پخت در محلِ ارکیده اکسپرس شعبه هروی، لازم است از قبل هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت راهنمایی و سفارش غذاهای نذری می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ یا شماره شعب مجموعه ارکیده تماس بگیرید.

  • شعبه جاده چالوس (یکی از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین رستوران‌های ایران) 34122-026
  • شعبه مهستان (رستوران گردان در کرج) 34123-026
  • شعبه شهریار (باغ رستورانی دنج و نزدیک به تهران) 65251616-021
  • شعبه میدان آرژانتین (رستورانی در مرکز شهر دارای فضای روف‌گاردن) 88885300-021
  • شعبه متل‌قو (دارای ساحل اختصاصی) 54612212-011
  • شعبه منطقه آزاد انزلی (تنها رستوران گردان گیلان) 44404645-013
  • شعبه اصفهان (رستوران سنتی در دل تاریخ) 45644480-013
  • شعبه اقدسیه (رستورانی بر بلندای برج شمیران سنتر) 72146-021
  • شعبه سعادت‌آباد (رستورانی لوکس و مجلل دارای فضای اختصاصی کافه) 79397-021
  • ارکیده اکسپرس شعبه هروی (بیرون‌بر) 78719-021

نظر شما