شناسهٔ خبر: 67559583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

پیگیری برای پیدا کردن ۲ پیکر کارگر معدن شازند با جدیت ادامه دارد

اراک _معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: پیگیری برای پیدا کردن ۲ پیکر کارگر معدن شازند با جدیت ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

بهنام نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ریزش معدن شازند گفت: در حال حاضر پیکر ۲ کارگر مدفون شده ناشی از ریزش معدن پیدا نشده اگرچه بر اساس اعلام نظر پزشکی به دلیل حجم بالای ریزش شن، ماسه و سنگ در معدن شازند شانس پیدا کردن دشوارتر می‌شود اما مجموعه استانداری و ارگان‌های ذیربط به دلیل تعهد اخلاقی و آرام کردن خانواده کارگران به صورت شبانه روز پیگیر این موضوع هستند و تمام ظرفیت‌ها در این راستا به کارگیری شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: اخباری شنیده شد مبنی بر استشمام بوی پیکر کارگران محبوس شده در زیرآوار معدن شهرستان شازند در محل نقطه زنی که تصدیق نشد و براساس نظر کارشناسان به دلیل ریزش سنگ و حجم بالای شن و ماسه امکان استشمام بو هم وجود ندارد.

نظری ادامه داد: به دستور استاندار مرکزی، ماشین آلات از شهر محلات برای تسریع در انجام کار، به محل معدن شازند منتقل شده است اما به دلیل حجم بالای سنگ و شن و ماسه کار بسیار دشوار شده است.

وی افزود: از سویی محدوده‌ای که این ریزش صورت گرفته و برای یافتن پیکر کارگران نقطه زنی شده، وسیع نیست و نیازی به استفاده از ماشین آلات و لودر بالا نیست.

نظری با اشاره به اینکه در خصوص تأمین ماشین آلات مشکلی وجود ندارد و در محل معدن تجهیزات و ماشین آلات کافی پیش بینی شده است گفت: تیم مستقر مهندسی قدر ۴۲، مجدد از ظرفیت سگ‌های جسدیاب برای یافتن ۲ پیکر بهره گیری کرده اما تا کنون جسد این کارگران پیدا نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به دشواری کار، زمان دقیقی برای پیدا کردن ۲ پیکر مفقود شده نمی‌توان تعیین کرد اما تا یافتن پیکرها، پیگیری‌ها با جدیت ادامه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ادامه داد: یکی از بیل مکانیکی‌ها در محل حادثه پیدا شده اما کابینی که کارگران داخل آن بودند تا کنون پیدا نشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما