شناسهٔ خبر: 67559318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی:

روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور در اولویت است

گرگان - ایرنا - دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور که ۱۳ سال از تصویب آن می‌گذرد در اولویت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ایمان افتخاری روز یکشنبه در نشست هیات اندیشه‌ورز شورای عالی انقلاب فرهنگی گلستان در گرگان، اظهار کرد: برای روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور از ظرفیت هیات‌های اندیشه‌ورز علمی استان‌ها استفاده خواهد شد.

وی با بیان این که توجه و بهره‌گیری از ظرفیت نقشه جامع علمی برای شتاب در توسعه کشور مطالبه رهبر معظم انقلاب است، گفت: باید بیش از گذشته تلاش کنیم انتظار رهبر معظم انقلاب در این حوزه محقق شود.

وی با تاکید بر مشخص شدن نقش دستگاه‌ها در پیاده‌سازی نقشه جامع علمی کشور، افزود: برای تقسیم کار در اجرایی شدن این نقشه جامع علمی باید زنجیره اجرای آن به طور کل صورت گیرد و اثرات آن در توسعه دیده شود.

معاون آموزشی و پژوهشی ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه گفت: داشتن برش استانی در نقشه جامع علمی کشور ، پیشران توسعه استان به شمار می رود که باید به آن دست یافت

غلامرضا سلیمی افزود: تاکنون استان بوشهر دارای برش استانی نقشه جامع علمی کشور شده و باید برای تهیه آن در سایر استان‌ها با لحاظ ظرفیت‌ها تلاش شود تا این حلقه مفقوده در توسعه مناطق برطرف شود.

وی ادامه داد: استان گلستان با توجه به این که قطب کشاورزی و نقش‌آفرین امینت غذایی کشور به شمار می رود، می تواند دارای برش استانی نقشه جامع علمی شده و از آن برای توسعه پایدار و تولید ثروت و فقرزدایی از ساکنانش استفاده کند.

روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور در اولویت است

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز گفت: تهیه برش استانی نقشه جامع علمی در گلستان ، فرصت مغتنمی برای کمک به اجرای برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در شتاب دادن به توسعه استان است.

شعبان شتایی جویباری افزود: از ظرفیت هیات اندیشه‌ورز دانشگاهی گلستان برای شتاب در تهیه برش استانی نقشه جامع علمی استفاده خواهد شد تا این نقشه ترسیم و مراکز دانشگاهی در توسعه پایدار و هدفمند بیشتر سهیم شوند.

در این نشست تعدادی از اعضای هیات اندیشه ورز دانشگاهی گلستان ضمن مشارکت در تهیه برش استانی نقشه جامع علمی کشور، بر توجه به عدالت آموزشی در مراکز آموزشی عالی استان و حمایت مالی از دستگاه‌های مرتبط در اجرایی شدن نقشه جامع علمی و تاثیرگذاری آن در توسعه استان‌ تاکید کردند.

استان گلستان واقع در شمال کشور طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۸۶۹ هزارنفر جمعیت بوده که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

نظر شما