شناسهٔ خبر: 67558693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

نتایج نظرسنجی «کانال ۱۲» اسرائیل: جنگ به دلیل ملاحظات سیاسی نتانیاهو ادامه می‌یابد

نظرسنجی انجام شده توسط «کانال ۱۲» اسرائیل نشان داد که بیش از نیمی از مردم اسرائیل بر این باروند که جنگ غزه به دلیل «ملاحظات سیاسی» بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر ادامه خواهد یافت.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: نظرسنجی انجام شده توسط «کانال ۱۲» اسرائیل نشان داد که بیش از نیمی از مردم اسرائیل بر این باروند که جنگ غزه به دلیل «ملاحظات سیاسی» بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر ادامه خواهد یافت.

اساس این نظرسنجی، ۵۴ درصد علت پایان نگرفتن جنگ تا این لحظه را ملاحظات سیاسی نتانیاهو می‌دانند در حالی که به نظر ۳۴ درصد، عدم توقف جنگ ناشی از دلایل اساسی و عملیاتی بوده و ۱۲ درصد نیز مطمئن نبودند.

۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظر سنجی بر این باور بودند که تعامل نتانیاهو با جنگ، «بد بود»، در حالی که ۲۸ درصد به او امتیاز خوبی دادند و ۴ درصد نیز مطمئن نبودند.

اعزام دو هئیت اسرائیلی به دوحه و قاهره

از سویی خبرنگار العربیه در ارتباط با مذاکرات آتش‌بس در غزه گزارش داد که دو هیئت از سوی تل‌آویو دوشنبه (فردا) عازم دوحه و قاهره خواهند شد تا درباره موانع مربوط به توافق مبادله اسرا و آتش‌بس گفتگو کنند.

وب‌سایت «آکسیوس» به نقل از منابع اسرائیلی آورد که ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» اواخر این هفته راهی دوحه خواهد شد تا به مذاکراتی که اسرائیلی‌ها انتظار دارند چندین هفته زمان ببرد، شتاب بخشد.

این در حالی است حملات مرگبار اسرائیل در نوار غزه همچنان ادامه دارد و به گفته حماس، در یکی از آن‌ها مدرسه محل اسکان آوارگان، هدف قرار گرفت.

ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی، «منطقه مدرسه الجاعونی وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» را هدف قرار دادند».

طبق گفته یک سخنگوی «آنروا» به خبرگزاری فرانسه، دست‌کم ۵۰۰ نفر اکثرا زنان و کودکان که به این تأسیسات پناه برده بودند، کشته شدند و ۲ نفر از کارمندان «آنروا» روز شنبه در البریج جان باختند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما