شناسهٔ خبر: 67558690 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

ویژه ساکنان روستاها؛

‌آیین اختتامیه جشنواره داستان‌نویسی کودکان و نوجوانان یزد برگزار شد

یزد - ‌آیین اختتامیه جشنواره داستان‌نویسی کودکان و نوجوانان ویژه ساکنان روستاهای استان یزد، همزمان با روز قلم در روستای عزآباد اشکذر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، آیین اختتامیه جشنواره داستان‌نویسی کودکان و نوجوانان ویژه ساکنان روستاهای استان یزد امروز با حضور محمد محسن رفیعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روح الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر، حامد پوررضایی بخشدار، بنفشه رسولیان و زهرا عبدی دو نویسنده برجسته در حوزه کودک و نوجوان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان در عرصه نویسندگی و داستان‌نویسی، بالابردن اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان روستایی با شرکت در بحث‌های گروهی و… عنوان کرد.

محمدمحسن رفیعی افزود: شاید نوشتن در ابتدا موضوع پیچیده‌ای به نظر برسد اما در تعریف آن باید بگوییم هر محتوایی که تولید می‌شود فرا از اینکه چه هدف و منظوری پشت آن نهفته، نوعی نوشتن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نوشتن نوعی بیان افکار است، افزود: فردی که می‌نویسد، تصمیم گرفته افکار خود را به نوعی آشکار سازد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: جشنواره داستان‌نویسی روستا از تاریخ چهارم اردیبهشت ماه آغاز شد و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند روستایی آثار خود را به سایت مسابقات نهاد کتابخانه‌های عمومی به کشور به آدرس www.ketabkhooon.ir ارسال کرده و پس از داوری ۲۰ نفر به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تأکید بر اینکه مطالعه و انس با کتاب علاوه بر تأثیری که در افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه دارد، تأثیرات روحی و روانی زیادی هم دارد بیان داشت: بسیاری از کتاب‌ها حس آرامش به خواننده می‌دهد و روحیه را لطیف می‌کند.

گفتنی است؛ در حاشیه این آیین از کتاب دنیای کاغذی به کوشش زهرا عبدی که از آثار برگزیدگان جشنواره داستان‌نویسی اعضای کتابخانه‌های روستایی تهیه شده بود نیز رونمایی شد.

نظر شما