شناسهٔ خبر: 67558604 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

متوسط قیمت اقلام خوراکی خردادماه اعلام شد

تهران- ایرنا- مرکز آمار ایران متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری در خرداد ۱۴۰۳ را اعلام کرد که بر اساس آن بیشترین کاهش قیمت مربوط به کدوسبز و پیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز آمار ایران، در خرداد ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

در گروه نان و غلات و اقلام برنج ایرانی درجه یک با ۱.۸ درصد و شیرینی خشک با ۱.۷ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام گوشت گوسفند با ۵.۵ درصد و مرغ ماشینی با ۱.۳ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ماهی قزل آلا با ۱.۸- درصد می‌باشد.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به تخم مرغ ماشینی با ۵.۶ درصد و شیر خشک با ۳.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن مایع با ۰.۴- درصد می‌باشد.

در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با ۳۲.۵ درصد، لیمو ترش با ۲۱.۳ درصد و هندوانه با ۱۸.۲ درصد است.

در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هویج فرنگی با ۱۹.۹ درصد ،بادمجان با ۱۲.۴ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به کدوسبز با ۷.۲- درصد و پیاز با ۶.۳- درصد می‌باشد.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به قند با ۱۲درصد و شکر با ۱۰.۹ درصد است.

نظر شما