شناسهٔ خبر: 67558567 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حماسه شهدا و جانبازان در دوران دفاع مقدس، امتداد تجلی فرهنگ عاشوراست

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: حماسه شهدا و جانبازان در دوران دفاع مقدس، امتداد تجلی فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،عباسعلی رضایی پیش از ظهر امروز (یک شنبه) در دومین نشست شورای امربه معروف و نهی از منکر اداره کل بنیاد شهرستان‌های استان تهران که با حضور همه اعضاء در ساختمان شهید رجایی برگزارشد، با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، حماسه‌ها و ایثارگری‌های شهدا و جانبازان در دوران دفاع مقدس را امتداد تجلی فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) برشمرد و گفت: فرهنگ عاشورا در طول تاریخ همواره برای جامعه اسلامی و مؤمنین الهام بخش بوده و به تعبیری حرارتی در دلهای مؤمنین ایجاد کرده که هرگز سرد نمی‌شود.

وی شهدا و ایثارگران را سرمایه داران ممتاز این زمان خواند و تصریح کرد: ما هر کار که در بالاترین حد توانمان هم هست اگر انجام دهیم همچنان بدهکار شهدا هستیم چرا که این بزرگواران با نثار جان خود  فرهنگ عاشورا را در این دوران قوت بخشیدند به نوعی که امروز این فرهنگ در سراسر جهان برای ازادی خواهان یک سرمشق است.

رضایی در ادامه لازمه امر به معروف و شریعت را دارا بودن حسن خلق و بیان شیوا دانست و اذعان کرد: امر به دین تحکمی نیست، باید شیوه صحیح امر به خوبی‌ها را بشناسیم و عامل به آن باشیم تا در دیگران نیز تاثیرگذار باشد.

مدیرکل شهرستان‌های استان تهران در خاتمه بنیاد شهید را مظهر تجلی عفاف، حجاب، اعتقاد انقلابی و اسلامی دانست و تاکید کرد: ما در نهاد مقدس بنیاد خادمان میراثی هستیم که از فرایض اخلاقی و رفتاری ویژه‌ای برخوردار بودند؛ همه موظفیم تا این میراث را به بهترین شکل حفظ کنیم.

بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام احمدیان باغبادورانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گزارشی از روند اجرای مصوبات نشست گذشته ارائه کرد و در ادامه هریک از اعضاء به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما