شناسهٔ خبر: 67558479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

خرماپزان در بوشهر/ دمای ۵۱ درجه‌ ثبت شد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش دمای هوا و شرجی در استان گفت: دمای هوا برخی شهرهای استان بوشهر ۵۱ درجه ثبت شد و شرجی و رطوبت هوا هم به ۹۹ درصد رسید.

صاحب‌خبر -

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر افزایش شرجی و دمای هوا از پدیده‌های غالب هواشناسی استان بوشهر در 24 ساعت گذشته دانست و اظهار داشت: بر اساس بررسی‌ها دمای هوای برخی شهرهای استان بوشهر از 51 درجه فراتر رفت.

وی دمای هوا شبانکاره در دشتستان بالای 51 درجه دانست و بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای هوا خورموج در دشتی، آب‌پخش در دشتستان 49 درجه ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر دمای هوای مرکز دشتستان و تنگستان را 48 درجه اعلام و خاطرنشان کرد: رطوبت و شرجی در شبانه‌روزی گذشته در گناوه 99 درصد ثبت شده است.

شکوهی‌پور میزان شرجی و رطوبت در خارگ و بوشهر را 93 درصد دانست و اضافه کرد: شرجی در بهرگان دیلم و بندر دیر 90 درصد ثبت شد و مابقی شهرهای استان بوشهر زیر 86 درصد است.

وی با بیان اینکه از اواسط هفته جاری دمای هوا در اغلب نقاط استان بوشهر روند افزایشی خواهد داشت خاطرنشان کرد: میزان رطوبت در استان بوشهر روند افزایش دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان خبر داد و تصریح کرد: تا روز سه‌شنبه 19 تیر ماه ضمن افزایش سرعت وزش باد تا بیش از 40 کیلومتر در ساعت ارتفاع موج دریا در خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر 2 متر پیش‌بینی شده است.

شکوهی‌پور افزایش نسبی ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی را از جمله مخاطرات این هشدار دریایی دانست.

وی با تأکید بر پرهیز از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر خواستار تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی شد.

نظر شما