شناسهٔ خبر: 67558381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار رزن: هشت واحد تولیدی راکد با اشتغال ۲۰۴ نفر احیا شد

همدان-ایرنا- فرماندار رزن گفت: این شهرستان دارای ۱۱ واحد راکد و تعطیل بود که در مدت کمتر از ۲ سال با پیگیری لازم و جهادی از این تعداد، هشت واحد دوباره احیا و به چرخه تولید بازگشتند که با احیای این تعداد ۲۰۴ نفر مشغول به کار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی اصغر غفاری آثار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای دولت سیزدهم در شهرستان رزن تحول و انقلاب بزرگی در توسعه و رشد ایجاد شده و این رشد و توسعه شتاب گرفته است و توانستیم در شهرستان رزن برای نخستین بار اعتباراتی به میزان ۱۰ برابر سال‌های گذشته جذب کنیم.

وی با اشاره به خدمات ارزنده انجام شده دولت سیزدهم در طی سه سال گذشته در شهرستان رزن گفت: تمام نیازهای واقعی مردم که از ۴۵ سال گذشته در حوزه‌های مختلف در این شهرستان باقی مانده بود در دولت سیزدهم رفع شد.

غفاری آثار با اشاره به حوزه سیاسی شهرستان اظهار کرد: از نظر سیاسی و تقسیمات کشوری که از سال ۱۳۷۶ تاکنون یکی از مطالبات و نیازهای مردم منطقه بود بحث ضرورت بخش شدن بقراطی با ۴۰ هزار نفر جمعیت و ۵۰ روستای پرجمعیت در این دهستان بود که در دولت سیزدهم محقق شد.

فرماندار رزن با اشاره به تامین نیازهای امنیتی شهرستان در بحث پاسگاه ها و اداره اطلاعات شهرستان در دولت سیزدهم افزود: شهرستان رزن دارای ۲۷ پروژه نیمه کاره باقی مانده از حدود ۴۵ سال بعد از انقلاب بودیم که تمامی این پروژه‌ها بدون استثنا در دولت سیزدهم مشکل اعتبارات آن حل و رفع شده و در حال حاضر این پروژه‌ها در حال اجرا است.

اصلاح نقاط حادثه خیز

غفاری آثار یادآور شد: در طی سه سال گذشته در دولت سیزدهم در حوزه راه های شهرستان با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال نقاط حادثه خیز شهرستان اصلاح شد که این اقدام موجب کاهش ۵۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در شهرستان شده است.

وی همچنین یادآور شد: در شهرستان رزن در دولت سیزدهم مشکل چهار هزار واحد مسکونی مربوط به تعاونی ها که از حدود ۱۰ و یا ۲۰ سال گذشته باقی مانده بود حل شد و توانستند پروانه ساخت بگیرند.

وی با اشاره به رشد چشمگیر توسعه گلخانه ها در این شهرستان در دولت سیزدهم، یادآور شد: شهرستان رزن قبل از دولت سیزدهم دارای ۲۱ هکتار گلخانه بود که در دولت سیزدهم ۱۵ هکتار دیگر به میزان سطح گلخانه های شهرستان اضافه شده و ۱۱۷ هکتار دیگر نیز آماده دریافت تسهیلات هستند.

فرماندار رزن با بیان اینکه این شهرستان دارای ۸۴ روستا است که در دولت سیزدهم ۷۲ روستای شهرستان با اعتباری بیش از هزار و ۴۰ میلیارد ریال بهسازی و آسفالت شده اند، تصریح کرد: هیچ زمانی به اندازه ۲ سال گذشته در تمامی حوزه ها در شهرستان رزن تا به این اندازه اقدامات موثر انجام نشده بود.

غفاری آثار با اشاره به حوزه بهداشت و درمان شهرستان رزن نیز گفت: پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رزن قبل از دولت سیزدهم تنها دارای ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی بود که اختصاص اعتبارات مناسب این پروژه هم اکنون به پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم یک مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان رزن افتتاح شد، یک مرکز خدمات جامع سلامت کلنگ زنی شده که دارای ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی است ضمن اینکه یک مرکز خدمات جامع سلامت نیز به صورت ۱۰۰ درصد آماده افتتاح و بهره برداری است.

غفاری آثار با اشاره به حوزه آب شرب شهرستان، بیان کرد: در حوزه آب شرب شهرستان ۶ چاه آب شرب حفر شده که با وارد مدار شدن این تعداد از چاه‌ها تمام مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان رزن مرتفع می‌شود.

فرماندار رزن همچنین با بیان اینکه در دولت سیزدهم تمامی سالن های ورزشی سطح شهرستان تجهیز شدند، افزود: در کمتر از سه سال گذشته ۶ تا هفت زمین چمن مصنوعی در سطح روستاهای این شهرستان برای جوانان احداث شده است.

غفاری آثار گفت: زمین چمن بزرگ شهر رزن از حدود ۱۰ سال پیش رها شده بود که در دولت سیزدهم با صرف اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد ریال این پروژه هم اکنون آماده بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه زمین چمن شهر دمق نیز در دست اجرا است اضافه کرد: پروژه استخر بانوان شهرستان رزن از سال ۸۹ به صورت نیمه تکمیل باقی مانده بود که این طرح در دولت سیزدهم با اختصاص اعتبارات لازم از محل اعتبارات سفر هم اکنون فعال شده است.

فرماندار شهرستان رزن تصریح کرد: فاز نخست کنار گذر شهرستان حد فاصل پلیس راه تا ورقستان با پیگیری‌های مستمر تکمیل و نهایی شده و در روزهای آینده با نصب علایم راهنمایی و رانندگی این مسیر زیر بار ترافیکی می رود.

غفاری آثار افزود؛ این کنارگذر از پلیس راه رزن تا ورقستان به اتمام رسیده است و آماده بهره‌برداری است، ضمن اینکه با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریالی از محل لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ فاز دوم این پروژه از ورقستان تا خمیگان نیز فعال است و با تزریق بودجه قطعا رشد چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات اصلی شهر رزن تردد و عبور وسایل نقلیه عبوری از مسیر درون شهر رزن بود که از سال ۱۳۸۵ ناتمام مانده بود و در دولت سیزدهم به آن اهتمام ویژه ای داشتیم که در سفر رییس جمهور شهید به استان با پیگیری و تدابیر استاندار همدان توانستیم اعتبارات خوبی را برای رفع این مشکل و البته مسیر پرتردد و حادثه آفرین دمق به رزن داشته باشیم.

شهرستان رزن در ۷۰ کیلومتری شمال استان همدان واقع شده است.

نظر شما