شناسهٔ خبر: 67558035 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل استاندارد استان زنجان: مدیرکل استاندارد استان زنجان:

بیش از یک هزار نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی زنجان انجام شد بیش از یک هزار نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی زنجان انجام شد

مدیرکل استاندارد استان زنجان از انجام یک هزار و ۳۵ مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده‌های تولیدی مشمول استاندارد اجباری استان در سه ماهه اول سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی قهرمانی گفت: نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی استان در حوزه‌های مختلف با هدف اطمینان از استمرار و تداوم کیفیت در محصولات تولیدی به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بر همین اساس طی سه ماهه اول امسال ۷۳۱ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی انجام شد که به انجام ۳۰۴ مورد آزمون بر روی این نمونه ها منجر شد و آزمون مابقی نمونه ها نیز در حال انجام است.

قهرمانی با بیان اینکه در صورت مشاهده کالای فاقد کیفیت و استانداردهای لازم با متخلفان مطابق قوانین و ضوابط سازمان ملی استاندارد ایران برخورد می‌شود، افزود: استانداردسازی فرآورده های تولید شده برای صیانت از حقوق مصرف کنندگان در زمینه سلامت و ایمنی مردم انجام می شود.

وی اضافه کرد: بازرسان سازمان در صورت مشاهده هرگونه عدم انطباق نمونه‌های آزمون شده، مراتب را از طریق مراجع قانونی و ذی صلاح پیگیری کرده و برخورد قانونی را انجام خواهند داد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان یادآور شد: شهروندان گرامی برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده بر روی محصول، به هنگام خرید، می‌توانند کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا اطمینان یابند و در صورت مشاهده هر گونه موارد عدم انطباق، از طریق سامانه مردم دار به نشانی ۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش دهند.

نظر شما