شناسهٔ خبر: 67557998 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین آغاز شد

معاون امور عتبات سازمان حج وزیارت اعلام کرد همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی در سامانه «سماح» آغاز شد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا محمدی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز شده است، گفت: آن دسته از هموطنان که قصد تشرف برای زیارت اربعین حسینی را دارند باید در این سامانه ثبت نام کنند و با انتخاب بسته بیمه ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه، خود را تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهند.

وی تصریح کرد: زائران توجه داشته باشند که خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است و آن دسته از متقاضیان که فاقد گذرنامه معتبر هستند از هم اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام‌ کنند.

وی افزود: زائران گرانقدر قبل از شروع ثبت نام تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه جهت عزیمت تا مرز و مرز خروجی و مرز ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند.

پوشش بیمه‌ای اربعین

محمدی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین همه زائران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و مبلغ ۲۰ هزار تومان هم به منظور جبران هزینه های ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر پرداخت کنند، گفت: بیمه زائرین در قالب سه بسته متنوع با پوشش های مالی متفاوت در نظر گرفته شده و حق بیمه هر یک از بسته ها با احتساب سرانه مربوط به خدمات درمانی جمعیت هلال احمر با قیمتهای ۸۰هزار و ۹۰هزار و ۱۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: هر یک از زائران باید بنا به تمایل خود یکی از پوشش‌های بیمه ای را انتخاب و با پرداخت هزینه مربوطه ثبت نام خود را در سامانه سماح تکمیل کنند.

محمدی درباره پوشش بیمه ای متقاضیان گفت: در بسته اول پوشش غرامت فوت به هر علت ۱۰۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه ۷۰۰ میلیون تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان، پوشش هزینه های درمان سرپایی تا ۱۰ میلیون تومان و هزینه های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

وی ادامه داد: در بسته دوم پوشش غرامت فوت به هر علت ۱۵۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه ۸۵۰ میلیون تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف ۸۵۰ میلیون تومان، پوشش هزینه های درمان سرپایی تا ۱۲ میلیون تومان و هزینه های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان تعیین شده است.

اربعین امسال پیش‌ثبت‌نام ندارد

معاون عتبات سازمان حج و زیارت افزود: در بسته سوم پوشش غرامت فوت به هر علت ۲۰۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه یک میلیارد تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف یک میلیارد تومان، پوشش هزینه های درمان سرپایی تا ۱۵ میلیون تومان و هزینه های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در این دوره موضوع پیش‌ثبت نام وجود ندارد و تمامی متقاضیان می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند. گفتنی است که سازمان حج وزیارت به عنوان کمیته ثبت نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین وظیفه نام نویسی زایران اربعین حسینی را برعهده دارد. همچنین وظیفه راهنمایی زائران و امور گمشدگان نیز برعهده سازمان حج و زیارت کشور است.

برچسب‌ها:

نظر شما