شناسهٔ خبر: 67557909 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

۹ ماه جهنم «اسرائیل» در باتلاق غزه به روایت رسانه عبری

یک رسانه عبری با اشاره به تلفات سنگینی که ارتش اشغالگر در جنگ غزه متحمل شده، تاکید کرد بعد از ۹ ماه اسرائیل در جهنم قرار داد و در اعماق باتلاق غزه گرفتار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه اعترافات صهیونیست‌ها به شکست همه اهداف رژیم اشغالگر در جنگ غزه، روزنامه عبری معاریو امروز در گزارشی درباره ۹ ماه جهنم اسرائیل در اعماق باتلاق غزه صحبت کرد.

این رسانه صهیونیستی، امروز یکشنبه گزارش داد: دقیقاً ۹ ماه بعد از جنگ غزه، اسرائیل در جهنم است و همچنان در باتلاق غزه دست و پا می‌زند.

روزنامه معاریو تصریح کرد: هنوز بیش از ۱۲۰ اسیر اسرائیلی همچنان در اختیار مقاومت در نوار غزه هستند و ده‌ها هزار شهرک نشین از خانه‌های خود آواره شده و نمی‌توانند به آنجا برگردند. (لازم به ذکر است که اغلب رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی اعتراف کرده‌اند تعداد شهرک نشینان آواره اسرائیلی صد‌ها هزار نفر است).

بر اساس گزارش منتشر شده توسط این رسانه عبری، طبق آمار رسمی اسرائیل از ۷ اکتبر گذشته ۱۵۹۲ اسرائیلی کشته و بیش از ۴۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند. تعداد افسران و نظامیان کشته شده اسرائیلی در این جنگ تقریبا ۶۸۰ نفر تخمین زده می‌شود.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند ارتش این رژیم تعداد واقعی تلفات را پنهان می‌کند و رسانه‌ها هم مجبورند از سیاست سانسور نظامی تبعیت کنند.

این رسانه صهیونیستی تاکید کرد که همچنین از آغاز جنگ تاکنون ۲۸۷ هزار نیروی ذخیره وارد ارتش شده‌اند که هزینه‌های سرسام آوری دارند و علاوه بر آن، خود این نیرو‌ها با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

«روی شارون» خبرنگار امور نظامی شبکه کان رژیم صهیونیستی هم به پیامی که فرماندهان ارتش اسرائیل در نوار غزه به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم ارسال کرده‌اند مبنی بر اینکه نیرو‌های ارتش بعد از ۹ ماه درگیری کاملاً خسته هستند، اشاره کرد.

این پیام حاوی انتقادات نیرو‌های ذخیره و فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی درباره شرایط این ارتش در نوار غزه بود.

در همین زمینه شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی درباره تحویل تجهیزات قدیمی به ارتش و نیرو‌های ذخیره و بی‌توجهی به وضعیت آنها اعلام کرد: بعد از ۹ ماه جنگ، شکایت‌های نظامیان و نیرو‌های ذخیره همچنان ادامه دارد. ارتش تجهیزات قدیمی و ناسالم در اختیار نیرو‌های ذخیره قرار داده و برخی از تجهیزاتی که آنها استفاده می‌کنند، متعلق به ۲۰ سال قبل است. علاوه بر آن نیرو‌های ذخیره صراحتاً می‌گویند که قادر به جنگیدن نیستند.

«اسحاق برک» ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی و مسئول سابق رسیدگی به شکایات نظامیان این رژیم هم اخیرا در مقاله‌ای اعلام کرد: اسرائیل به میزان قابل توجهی در نبرد‌های غزه شکست خورده و اکنون اگر وارد جنگ علیه حزب الله شود، با یک شکست راهبردی بزرگ مواجه خواهد بود. صحبت‌های مقامات اسرائیلی درباره ادامه جنگ تا نابودی حماس و یا تضعیف این جنبش، آن هم در شرایطی که اسرائیل خسارت‌های بزرگی در غزه متحمل شده، شعاری بیش نیست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما