شناسهٔ خبر: 67556951 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جمع آوری یک واحد زغال گیری غیر مجاز در اسلامشهر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از جمع آوری یک واحد زغال گیری غیرمجاز مشتمل بر ۸ حلقه کوره سنتی در این شهرستان توسط کارشناسان این اداره خبر داد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از جمع آوری یک واحد زغال گیری غیرمجاز مشتمل بر ۸ حلقه کوره سنتی در این شهرستان توسط کارشناسان این اداره خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، حمیده خدنگی در تشریح این خبر با اشاره به اینکه کارشناسان و ماموران اجرایی این اداره در گشت و پایش واحد‌های صنعتی شهرستان، موفق به شناسایی یک واحد زغال گیری غیرمجاز با ۸ حلقه کوره سنتی در منطقه ده عباس این شهرستان شدند، افزود: پس از صدور اخطاریه مهلت دار و با پیگیری‌های بعمل آمده، از ادامه فعالیت آلاینده این واحد جلوگیری و بطور کامل جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه واحد‌های زغال گیری سنتی اغلب در اراضی کشاورزی شهرستان و شب هنگام فعالیت دارند، اظهار داشت: دود ناشی از فعالیت کوره‌های زغال گیری باعث به مخاطره انداختن سلامت و بهداشت ساکنان منطقه می‌شود و این اداره در صورت مشاهده چنین واحد‌هایی به استناد ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، ماده ۱۲ قانون هوای پاک و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ضمن پیگیری قضایی، موضوع را تا رفع آلودگی و یا جمع آوری واحد پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما