شناسهٔ خبر: 67556804 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

حذف برزیل از کوپا اجرای عدالت در فوتبال بود!

مشکلات و شرایط نه چندان خوب تیم ملی برزیل باعث شده است که بسیاری از حذف آنها از کوپا آمه‌ریکا شوکه نشوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی برزیل صبح امروز به وقت ایران در چارچوب مسابقات مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴ روبروی تیم ملی اروگوئه به میدان رفت و در ضربات پنالتی برابر این تیم شکست خورد تا موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی این تورنمنت نشود. 

هر نتیجه دیگری جز این نتیجه برای تیمی که تحت هدایت دوریوال جونیور به میدان رفته بود منصفانه نیست. نه به‌خاطر نمایشی که در زمین ارائه شد که از سوی هر دو تیم بسیار فاجعه‌بار بود، بلکه به‌خاطر روندی که طی شد تا این که این تیم توانست به این مرحله برسد. 

فدراسیون فوتبال برزیل سومین مربی‌اش را در عرض دو سال و پس از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب کرده است. آنها از رامون منزس به فرناندو دینیز رسیدند و پس از آن که توهم حضور کارلو آنچلوتی در این تیم به پایان رسید، دوریوال جونیور را به عنوان سرمربی جدید این تیم در کوپا انتخاب کردند.

آنها مربیانی کاملا متفاوت در زمینه شخصیت و سبک بازی هستند که نشان می‎دهد هیچ پروژه ورزشی جدی و مهمی در حال حاضر برای کسب موفقیت در جام جهانی بعدی وجود ندارد. این فدراسیون تا هفت ماه قبل و پس از برکناری ادنالدو رودریگز حتی نمی‌دانست که چه کسی قرار است بر صندلی ریاستش بنشیند. رودریگز پس از رای دادگاه عالی برگشت و هنوز هم رئیس فدراسیون فوتبال است. 

2051324

این تیم نه تنها هیچ پروژه ورزشی مشخصی ندارد، بلکه هیچ ارتباطی هم بین هواداران و بازیکنان وجود ندارد. هواداران بیشتر نگران فروپاشی این تیم به‌خاطر عملکرد فدراسیون فوتبال بودند تا این که نگران باختن این تیم خسته کننده باشند. آنها بدون پروژه، بدون سبک بازی و بدون هویت پیش رفتند. 

این را هم نباید فراموش کرد که تیم ملی اروگوئه هم شایستگی صعود را نداشت. با این حال، این تیم با انتخاب مارسلو بیلسا و زمان دادن به او توانست شرایط را تغییر دهد. بازی گروهی یا بخش روانی بازیکنان اروگوئه بدون شک بسیار قدرتمند بود و به این تیم برای صعود به مرحله بعدی کمک کرد. 

دوریوال جونیور شش ماه پیش هدایت تیم برزیل را برعهده گرفت و خیلی زود در دو دیدار دوستانه مقابل تیم ملی انگلیس و تیم ملی اسپانیا به میدان رفت و نتیجه بد نبود. اما مشکلات به وجود آمده در بلند مدت با توجه به پیشرفت نکردن این تیم و تکیه بر استعدادهای فردی برای کسب نتیجه خودش را نشان داد. 

همین باعث شده است که تیم ملی برزیل امروز شایستگی حضور در جمع چهار تیم برتر آمریکای جنوبی را نداشته باشد. مشکلات فدراسیون فوتبال و این وضعیت تیم شایستگی صعود را ندارد و علامت سوالی بزرگی برای آینده ایجاد کرده است.

نظر شما