شناسهٔ خبر: 67556650 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

روند ساخت اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو رضایت بخش است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست و چهل و هفتمین جلسه شورا به سئوالات و برخی ابهامات مطرح شده از سوی خبرنگاران پاسخ داد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست و چهل و هفتمین جلسه شورا به سئوالات و برخی ابهامات مطرح شده از سوی خبرنگاران پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست و چهل و هفتمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی پیرامون سفر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به چین در خصوص واردات اتوبوس، واگن‌های مترو و تراموا اظهار داشت: در جریان کلیات اتفاقات و اقدامات انجام شده؛ هستیم. سفر معاون حمل و نقل به منظور نظارت بر روند کار و بررسی فنی و کارشناسانه رام‌های سفارش داده شده است که خوشبختانه وی از روند کار ابراز خرسندی و رضایت کرده است. اگر مشکلی پیش نیاید بهمن ماه یک رام وارد کشور خواهد شد.

وی در خصوص اتوبوس‌های سفارشی و تراموا نیز توضیح داد: در خصوص اتوبوس‌های سفارش شده نیز اقداماتی انجام شده و برنامه‌های پیش بینی شده در حال پیگیری است تا تعدادی از آنها که در قرارداد قید شده یعنی حدود بیش از صد دستگاه اتوبوس وارد کشور شود. مسائل دیگری که در خصوص آنها با معاون حمل و نقل گفتگو شد؛ جزئیاتی بود که مربوط به اقدامات اداری می‌شد که خوشبختانه با حضور نمایندگان بخش‌های مربوطه انجام شده است. مباحث مربوط به واردات تراموا هم هنوز جدی نشده است. اما تراموای سفارشی مانند تراموا‌هایی که باید برای آنها ریل گذاری شود؛ نیست. بلکه تراموا‌های مدنظر دارای چرخ‌های پلاستکی هستد. یعنی در صحن شورا تاکید شده که از چرخ‌های پلاستیکی در ساخت آن و با ظرفیت بیشتر تعبیه شود، این تراموا‌ها نیز باید به دلیل طول زیاد در مسیر بی آر تی باشد. 

چمران ادامه داد: فعلاً به صورت آزمایشی و بدون ریل و با چرخ پلاستیکی وارد چرخه حمل و نقل خواهند شد. در صورت تأیید، بحث خرید مطرح خواهد شد. به نظر می‌رسد از نظر میزان حمل مسافر باید بررسی شود. حتی می‌تواند بدون راننده هم باشد، اما باید مرحله اولیه آزمایشی خود را طی کرده و مورد تأیید واقع شود. 

رئیس شورا در ادامه در پاسخ به سوالی در ارتباط با شیوه تعامل شورا با دولت جدید ضمن ابراز امیدواری از تداوم و استمرار را شهید رئیسی در خصوص حمل و نقل بیان کرد: در دولت قبل هم مشکلاتی وجود داشت، اما با تلاش، مشکلات حل می‌شد. امیدواریم در دولت جدید نیز با مشکلات کمتری حل شود. این برای مردم است و انجام چنین اقداماتی به نفع دولت بوده و به عنوان اقدامی مؤثر در کارنامه آن ثبت خواهد شد. لازم به ذکر است که این اقدامات با تأیید دولت قبل انجام شده و دیگر نیازی به تأیید مجدد ندارد. 

چمران در خصوص تحقق وعده ورود صد اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری تا پایان خردادماه بیان کرد: تاکنون ۱۷۰ اتوبوس افتتاح و وارد چرخه حمل نقل شده است و در حال حاضر بهره برداری شده است که بیشتر در غرب و جنوب غرب تهران مستقر شده اند. 

وی در پاسخ به سوالی پیرامون دوچرخه‌های دپو شده در چند نقطه تهران توضیح داد: این موضوع پیگیری و به شهرداری ابلاغ شده است تا از تمام دوچرخه‌های دپو شده؛ استفاده شود. برنامه ما استفاده حداکثری از تمام وسایل موجود است.

رئیس شورا در خصوص کارزار ایجاد شده با امضای چند هزارنفری از شهروندان در خصوص برکناری شهردار تهران که سوال یکی از خبرنگاران حاضر بود؛ پاسخ داد: به این کارزار‌ها اهمیت ندهید. شهردار را شورا تعیین می‌کند و امضای کسی باعث تغییر شهردار نمی‌شود. اصولاً تغییر مدیریت در میانه خدمت، اصولی و عملی نیست. چرا که سیستم کشور کارزاری نیست بلکه بر اساس انتخاب است که اگر چنین بود؛ در مورد انتخاب رئیس جمهور هم باید چنین کارزاری برگزار می‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما