شناسهٔ خبر: 67556537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۷ عنوان کتاب در مهاباد منتشر شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: امسال ۱۷ کتاب جدید از پژوهشگران و نویسندگان در این شهرستان چاپ و منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

سیامند جوانبخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمار از ابتدای سال جاری این تعداد کتاب توسط پنج ناشر فعال مهاباد منتشر شده که نسبت به مدت مشابه رشد قابل توجهی داشته است.

وی اضافه کرد: عمده این کتاب‌ها را موضوع‌های مختلف از جمله بخش رمان، اجتماعی، تحقیقات علمی و ادبی، موسیقی و هنری تشکیل می‌دهند که پس از چاپ وارد بازار فروش شده‌‍اند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد با اشاره به اهمیت کتاب بیان کرد: دوستداران کتاب در مهاباد با دایرکردن ایستگاه‌های مطالعه، باشگاه های کتابخوانی و فعال کردن کتابخانه‌ها و قرائت خانه‌های عمومی، این شهر را به یکی از الگوهای موفق در زمینه ترویج فرهنگ کتاب تبدیل کرده‌اند.

جوانبخت اضافه کرد: هم اکنون پنج کتابخانه عمومی و مشارکتی شامل سه کتابخانه عمومی و ۲ کتابخانه مشارکتی در این شهرستان فعال است و در آنها انواع کتاب با موضوع های متنوع و منابع مرجع، منابع دیداری و شنیداری و لوح فشرده نگهداری می‌شود.

وی بیان کرد: هم اکنون ۶۶ هزار و ۳۶۷ عنوان کتاب در قالب ۹۳ هزار و ۷۶۹ نسخه در کتابخانه های عمومی سطح شهرستان موجود است.

وی با اشاره به اینکه سرانه کتابخانه‌ای در این شهرستان ۱.۲ مترمربع برای هر ۱۰۰ نفر است، یادآور شد: مهاباد تاکنون ۲ بار توانسته در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد و سه روستای این شهرستان در ادوار مختلف به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شدند که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست مهاباد است.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما