شناسهٔ خبر: 67556523 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

همکاری دانشگاه امیرکبیر و بلاروس

صاحب‌خبر -
رییس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک با کشور بلاروس گفت: هر دو کشور قربانی تحریم‌ها شده است، از این جنبه همکاری دو کشور می‌تواند فرصت خوب و مغتنمی باشد.

به گزارش سینا، علیرضا رهایی در نشست امضا تفاهم‌نامه با دانشگاه بلاروس گفت: محور فعالیت‌های این دانشگاه بر محور علوم و مهندسی است و در این راستا ۱۸ دانشکده مهندسی، ۲۲ پژوهشکده فنی و مهندسی و ۴ پردیس در سطح کشور داریم که ۳ پردیس در سواحل جنوبی کشور و یک پردیس در شرق کشور مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمرکز قعالیت پردیس‌ها در حوزه‌های فنی و مهندسی است ادامه داد: در ۷۰ سال فعالیت، زمینه فعالیت‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیشتر در زمینه‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، هوافضا، کامپیوتر و IT و بیومدیکال و پزشکی و مسایل مرتبط با آن بوده است.
رهایی، با بیان اینکه دانشجویان در این دانشگاه در ۳ سطح کارشناسی تا دکتری تحصیل می‌کنند، یادآور شد: در پژوهشکده‌ها بیشتر طرح‌های بزرگ انجام می‌شود.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مطالعات هوایی و هوافضا، مطالعات دریایی، مطالعات انرژی فسیلی، پاک و هسته‌ای و فناوری‌های جدید، چون هوش مصنوعی را ۴حوزه مهم فعالیت‌های علمی این دانشگاه برشمرد و گفت: این دانشگاه در گذشته ۱۶ طرح کلان ملی را اجرا می‌کرده و امروز نیز بخش‌های دفاعی، عمران و ساختمان و حوزه هایی، چون هوش مصنوعی، مطالعات هوایی و دریایی را در حال انجام داریم.

رهایی، گفت: در همکاری‌های بین المللی نیز همکاری‌های آموزشی با کشور‌های مختلف، چون انگلستان، فرانسه، هلند داشتیم ضمن آنکه با کشور آلمان چند پروژه مشترک را اجرایی کردیم، دوره‌های مشترک همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در شرایط کنونی و با توجه به شرایط سیاسی که در دنیا حاکم است، دانشگاه و کشور علاقه‌مند است که با کشور‌های همسایه از جمله روسیه و بلاروس همکاری گسترده علمی و تحقیقاتی داشته باشد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه هر دو کشور قربانی تحریم‌ها شده است، گفت: از این جنبه همکاری دو کشور می‌تواند فرصت خوب و مغتنمی باشد.

وی ادامه داد: ما در زمینه تبادل استاد و دانشجو به ویژه در دوره‌های دکتری بسیار علاقه‌مند به این تبادل هستیم ضمن آنکه از اجرای پروژه‌های مشترک میان دو کشور که مورد نیاز طرفین است، بسیار استقبال می‌کنیم.

وی برگزاری دوره‌های مشترک را فعالیتی برای همکاری مشترک میان دو کشور دانست و یادآور شد: همچنین فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان و بورس‌های تحصیلی مشترک نمونه‌های دیگر از زمینه‌های همکاری دو کشور می‌تواند مطرح شود.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما