شناسهٔ خبر: 67556161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح برتر مسابقه طراحی باغ مفاخر اردبیل انتخاب شد

اردبیل- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به ارسال بیش از ۲۰ طرح برای طراحی باغ شریعت به عنوان باغ مفاخر اردبیل، از انتخاب طرح برتر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شورای شهر اردبیل، میرمحمد سیدهاشمی در مراسم اعلام نفرات برتر مسابقه طراحی باغ مفاخر اردبیل گفت: با توجه به تملک باغ هشت هکتاری شریعت که در فاصله بین میدان‌ بسیج تا میدان ارتش اردبیل واقع شده، فراخوانی کشوری برای انتخاب ایده و طرح برتر برگزار شد.

️وی با اشاره به دعوت از همه متخصصان حوزه شهرسازی و معماری برای شرکت در این مسابقه افزود: بیش از ۲۰ طرح استاندارد و فنی در نهایت با همکاری مهندسان و مشاوران این حوزه ارایه شد که از میان آنها سه طرح برتر از سوی داوران انتخاب گردید.

️رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با قدردانی از همه برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این مسابقه، هدف از اجرای آن را جلوگیری از اجرای طرح‌های خلق الساعه و سلیقه‌ای در محوطه باغ شریعت عنوان کرد تا یک باغی با فضایی دلنشین، زیبا و به‌روز طراحی و تقدیم شهروندان شود.

وی یادآور شد: سال گذشته نحوه تملک باغ یکی از چالش‌های اساسی و نحوه تامین مالی دغدغه مسئولان استانی و شهری بود که خوشبختانه با کمک و حمایت مسئولان تملک انجام گرفت و بدون هیچ‌گونه ساخت و سازی در محوطه آن تبدیل به یک پارک و تنفس‌گاه شد.

سیدهاشمی با اشاره به برگزیدن طرح منتخب، بر لزوم اجرای طرح از سوی یک مجموعه منسجم تاکید کرد و گفت: شورای شهر و شهرداری اردبیل به طور قطع حامی اجرای طرح برگزیده خواهد بود.

به گزارش ایرنا، فضای سبز واقع در محدوده بین میدان‌های ارتش و بسیج که پیش‌تر با عنوان باغ شریعت شناخته می‌شد و در اختیار مالکان حقیقی خصوصی قرار داشت، پس از گذشت حدود سه دهه در نهایت در مرحله تملک و تغییر کاربری قرار گرفته است.

طرح تملک باغ شریعت و تبدیل آن به عنوان بزرگ‌ترین تنفس‌گاه شهر، سوای ارتقای شاخص‌های اردبیل از نظر برخورداری شهروندان از فضای سبز در کاهش ترافیک محدوده میدان ارتش، میدان بسیج و پل عطایی نیز موثر خواهد بود.

نظر شما